Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:51:39 GMT

ویروس کرونا در منطقه پارس جنوبی شیوع پیدا نکرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۰۰۷

ویروس کرونا در منطقه پارس جنوبی شیوع پیدا نکرد

خبرگزاری آریا - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که با اقدام‌های پیشگیرانه‌ و مقابله‌ای، ویروس کرونا در این منطقه عملیاتی شیوع پیدا نکرد.
به گزارش شانا، هادی هاشم‌زاده فرهنگ، امروز (23 اردیبهشت‌ماه) در سخنانی در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران ارشد صنعت نفت ابتدا درباره دلیل اهمیت منطقه عملیاتی پارس جنوبی برای صنعت نفت کشور گفت: میدان پارس جنوبی، میدانی مشترک میان ایران و کشور قطر است که وزارت نفت 24 بلوک توسعه‌ای در این میدان تعریف کرده و ما در گام‌های پایانی توسعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 72.5 درصد گاز مصرفی کشور تا پایان سال 1398 از این منطقه عملیاتی تامین شده است، افزود: انرژی فسیلی 73.7 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند که میدان پارس جنوبی 56 درصد این سهم را تا پایان سال 98 به خود اختصاص داده است و این موضوع اهمیت این میدان برای سبد انرژی مصرفی کشور را نشان می‌دهد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی درباره اقدام‌های انجام شده در این منطقه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت منطقه، برای مدیریت بحران ساختاری در سه سطح، شامل مجتمع، مجموعه پالایشگاه‌ها و در سطح منطقه ویژه انژی پارس جنوبی تدوین شد.
هاشم‌زاده فرهنگ تصریح کرد: در همین راستا تاکنون حدود 72 جلسه تشکیل شده که همه دستورعمل‌ها، راهکارها و تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای در قالب این کمیته‌های اضطراری در سطح منطقه جاری سازی شده است.
وی با اشاره به مجموعه اقدام‌های پیشگیرانه، گفت: خروجی نشست‌های این کمیته‌ها مجموعه اقدام‌هایی در سه بخش، شامل آموزش و توانمندسازی کارکنان و ساکنان همجوار منطقه عملیاتی، کنترل و محدودیت ورود افراد از مناطق پرخطر در کشور به منطقه عملیاتی و همچنین توقف پروژه‌ها و عملیات‌های پر خطر همچون تعمیرات اساسی بوده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی درباره اقدام‌های مقابله‌ای انجام شده، اظهار کرد: برگزاری رزمایش‌ها برای ایجاد آمادگی در تاسیسات و پالایشگاه‌ها، توسعه زیرساخت‌هایی همچون کمپ‌های قرنطینه در منطقه با ظرفیت 300 تخت و استقرار سیستم‌های غربالگری هوشمند و اجرای همه الزام‌هایی که فاصله‌گذاری هوشمند را در منطقه پیاده می‌کند از جمله اقدام‌های مقابله‌ای بوده است.
هاشم‌زاده فرهنگ افزود: مجموعه این اقدام‌ها منجر شده که باوجود حضور بیش از 71 هزار شاغل در منطقه اقتصادی و انرژی پارس و وجود 50 تاسیسات و با این میزان گستردگی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا 37 باشد و ما این موارد را با سیستم‌های غربالگری در مناطق سکونت افراد یا مبادی ورودی عملیاتی شناسایی کردیم.
وی تاکید کرد: در منطقه عملیاتی فقط دو مورد مبتلا به کرونا شناسایی شد که با حضور آنها در قرنطینه کاملا مدیریت شدند و در عمل شیوع بیماری کرونا در منطقه ویژه پارس جنوبی اتفاق نیفتاد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پاسخ به پرسش اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه آیا مورد فوتی در این منطقه وجود داشته، گفت: خیرهیچ گونه مورد فوتی در این منطقه نبوده است.
هاشم‌زاده فرهنگ در پایان از حمایت‌های دولت، توجه وزیر نفت، پشتیبانی مدیران شرکت ملی گاز ایران و مدیریت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قدردانی و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی منطقه عملیاتی ویروس کرونا مقابله ای اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود