Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:26:30 GMT

جهش تولید با توسعه سرمایه گذاری و حفظ اشتغال میسر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۱۹۰

جهش تولید با توسعه سرمایه گذاری و حفظ اشتغال میسر می‌شود

عبدالعظیم رضایی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری شورای فرهنگ عمومی به خبرنگاران گفت: در سال های اخیر گشایش‌هایی برای رفع موانع تولید برای صنعتگران و تولید کنندگان در سطح شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود: صنعتگران و تولید کنندگان سرمایه های اصلی کشور هستند، توجه مسولین به آنها انگیزه بخش برای توسعه تولید و به کار گیری جوانان در امور صنعتی و تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان پردیس عنوان کرد: شناسایی موانع تولید صنعتگران در سطح شهرستان، رفع مشکلات محیط زیست را برای توسعه کار تولیدکنندگان مناطق صنعتی را در سال جهش تولید در دستور کار خود قرار دادیم.

رضایی با اشاره به ضرورت انعطاف در برخی از مفاد قانونی برای رفع مشکلات،گفت: قوانین خشک وسختگیرانه محیط زیست در بسیاری از نقاط شهرستان مانع جدی توسعه کار تولید کنندگان بود و در این راستا با آزاد سازی ۴ هزار هکتار از اراضی مشکلات تعداد زیادی از تولید کنندگان و ساکنان مسکن مهر مرتفع شد.

وی ادامه داد: در طرح ساماندهی مناطق صنعتی شهرستان پردیس، رسیدگی به امور شهرک صنعتی بومهن به شهرداری بومهن و رسیدگی به امور شهرک صنعتی خرمدشت به عهده شهرداری پردیس گذاشته شد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: تولید کنندگان و صنعتگران مناطق صنعتی عوارض، مالیات، ارزش افزوده می پردازند اما به دلیل مشکل ساماندهی از هیچ تسهیلاتی استقاده نمی‌کنند .

رضایی ادامه داد: در سال جهش تولید مکلفیم تا ارتباط خود را با صنعت بیشتر کرده و درچارچوب قوانین به تولید کنندگان برای توسعه فعالیت صنعتی کمک کنیم.

وی اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب و احداث مترو به منظور توسعه شهرستان و رفع مشکلات شهروندان در دست اجرا و اقدام است و در سال جهش تولید اتاق فکر با استفاده از متخصین برای تولید ایده‌های عملیاتی و کاربردی را دایرمی کنیم.

وظیفه سنگینی در مسائل فرهنگی داریم

امام جمعه شهرستان پردیس با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در این نشست اظهار داشت: در مسائل فرهنگی همه ما وظیفه سنگینی داریم و بنا بر منویات مقام معظم رهبری؛ استقلال فرهنگی اهمیت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی ادامه داد: در سال جهش تولید، توجه به مسائل دینی و اسلامی برای داشتن اقتصادی بالنده ضرورت دارد، دشمنان ما با برنامه ریزی قبلی در صدد ضربه زدن به اعتقادات مذهبی ایران اسلامی هستند تا با دور شدن ازشعائر مذهبی، مردم ما را شماتت کنند.

وی ادامه داد: بدخواهان  ما ۹۰ سال پیش روی برنامه کشف حجاب برنامه ریزی کردند و امروز به نتیجه دلخواه خود رسیدند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در فرهنگ دینی ما رسیدگی به مشکلات مردم توصیه شده و مسولان شهرستان با سرکشی به کارگاه های صنعتی و تولیدی مشکلات آنها را که قابل حل شدن  در سطح شهرستان هستند را مرتفع کنند.

حسینی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان، اظهار داشت: بدحجابی، سگ گردانی، مواد مخدر، روزه خواری و بی توجهی به امربه معروف و نهی از منکر مشکلاتی هستند که به آسانی نباید از کنار آنها گذشت.

وی ادامه داد: در منازل ما توجه به مسائل قرآنی کمرنگ شده و این در حالی است که در همه منازل ماهواره، تبلت، موبایل به تعداد اعضای خانواده و شاید بیشتر موجود است که در این وضعیت دشمن فرهنگ ما را نشانه رفته است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: ریشه‌یابی وآسیب شناسی و شناسایی نحله ها، ساماندهی بودجه های فرهنگی، توجه به مسائل فرهنگی شهری و روستایی، جلوگیری از جایگزینی فرهنگ غربی و توجه ویژه به دانش آموزان در تمام مقاطع را برای ارتقای فرهنگی در اولویت قرار بدهیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید شهرستان پردیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید سال جهش تولید تولید کنندگان شهرستان پردیس مسائل فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان