Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@08:49:29 GMT

مالیات خانه‌های خالی معطل سازمان ثبت اسناد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۴۹۹

مالیات خانه‌های خالی معطل سازمان ثبت اسناد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سامانه املاک و اسکان در روز ۲۹ بهمن ماه توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد. پس از آن مسئولان این وزارتخانه عنوان کردند که این سامانه برای اجرای اهداف خود از جمله دریافت مالیات از خانه های خالی نیازمند اتصال به دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری ها، سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص اواخر سال گذشته جلساتی بین مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط با سامانه املاک و اسکان برگزار شده بود که با شیوع ویروس کرونا، این جلسات به بعد موکول شد.

به تازگی نیز مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفته است که برخی کارشناسان، علت عدم راه اندازی سامانه املاک و اسکان را عدم ارائه اطلاعات ملکی از سوی سازمان ثبت اسناد اعلام می‌کنند.

این نماینده مجلس، ساماندهی خانه های خالی و اخذ مالیات از این واحدها را ضروری دانسته و گفته است: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد.

کارشناسان همواره عنوان می‌کنند اگر واحدهای مسکونی خالی از سکنه وارد بازار مسکن شود قیمت های فروش و اجاره تعدیل خواهد شد.

چند روز قبل نیز محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - گفته بود قرار است با فعال شدن سامانه ملی املاک و اسکان، مالیات خانه‌های خالی از همان سال ۱۳۹۶ محاسبه و دریافت شود.

گفته می‌شود بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی مکلف شده با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور، واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سال های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ را شناسایی و مالیات متعلق به این واحدها را بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم از مالکان آنها اخذ کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ماليات مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز عصر سه‌شنبه در نشست با مدیران کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت جزایر استان از موضوعات مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: تحقق کامل حدنگاری به طوری که تمامی اراضی و املاک در کشور سنددار شود، در سند تحول و تعالی قوه قضائیه نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر به معنای واقعی انجام شود نقش اساسی در کاهش جرایم و ورودی دستگاه قضائی خواهد داشت.

حفظ حاکمیت بر آبراه بین المللی

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ضمن برشمردن اهمیت جزایر خلیج فارس افزود: جزایر خلیج فارس از نظر حاکمیت بر آبراه بین المللی دارای اهمیت ژئوپلیتیکی و استراتژیکی هستند.

مهرانگیز افزود: از طرف دیگر این جزایر اهمیت زیادی در حفظ محیط زیست، حیات گونه‌ها و زیستگاه‌های تغذیه‌ای و زندگی آنها بستگی دارد، که لازم است هرچه سریع‌تر اسناد حاکمیت این جزایر صادر گردد.

مالکیت همه جزایر استان بوشهر

وی تصریح کرد: در استان جزایر خارگ، خارگو، عباسک و برخی از جزایر دارای سند حدنگاری هستند و لازم است در کمترین زمان ممکن اداره کل منابع طبیعی مدارک و مستندات لازم را برای صدور اسناد مالکیت دیگر جزایر را به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تحویل دهد.

رئیس شورای قضائی استان بوشهر با اشاره به آمادگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برای نقشه برداری و صدور سند مالکیت این جزایر افزود: امیدواریم به زودی شاهد صدور اسناد حدنگاری و مالکیت همه جزایر استان بوشهر باشیم.

کد خبر 6086993

دیگر خبرها

  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود