Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@22:15:57 GMT

معافیت موقت چین برای واردات برخی کالاهای آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۶۹۷

معافیت موقت چین برای واردات برخی کالاهای آمریکایی

دولت چین امروز (سه‌شنبه) لیست جدیدی را از ۷۹ محصول آمریکایی که واجد شرایط معافیت از تعرفه های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری این دو کشور هستند، اعلام کرد.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دولت چین امروز (سه‌شنبه) لیست جدیدی را از 79 محصول آمریکایی که واجد شرایط معافیت از تعرفه های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری این دو کشور هستند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دارایی چین در بیانیه ای اعلام کرد که معافیت های جدید از تاریخ 19 مه 2020 مؤثر خواهد بود و 18 مه 2021 منقضی خواهد شد.

این لیست تعرفه وارادت محصولات مختلفی از جمله سنگ معدن فلزات کمیاب، سنگ معدن طلا، سنگ معدن نقره و کنسانتره را مشمول معافیت می کند.

بنا بر این گزارش، وزارت دارایی چین ارزش محصولات وارداتی را فاش نکرد. پکن در ماه فوریه اعلام کرد که برای 696 کالای آمریکایی از جمله محصولات اصلی مانند سویا، بر اساس برنامه های کاربردی شرکت ها معافیت صادر می کند.

مذاکره کنندگان ارشد تجاری پکن و واشنگتن هفته گذشته دیدار کردند و در مورد اجرای فاز اول توافق تجاری ای که در ماه ژانویه امضا شد، بحث و گفتگو کردند.

براساس این توافق، چین می بایست واردات کالاهای آمریکایی را از مبنای اولیه سال 2017 به میزان 200 میلیارد دلار در طی دو سال افزایش دهد. قرار است در سال اول، واردات چین از آمریکا به میزان حدود 77 میلیارد دلار و در سال دوم 123 میلیارد دلار افزایش یابد.

تنش های جدید بین این دو کشور که در پی شیوع ویروس کرونا رخ داده است، همچنین سؤالاتی را درباره این آتش بس تجاری بین دو کشور مطرح می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تهدید کرده است که در صورت عدم تحقق تعهدات چین مبنی بر خرید کالا از آمریکا، این قرارداد را فسخ خواهد کرد.

منبع:تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کرونا کالای امریکایی ترامپ سنگ معدن دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران