Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ماه رمضان ماه خالص شدن و رشد‌کردن است، شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی نفس است و باید از این شب‌های با ارزش برای نزدیکی به درگاه الهی استفاده کرد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت الله محمود عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: انسان موجودی برتر است و همه در خدمت انسان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آثار و برکات حرکت در مسیر رضای الهی افزود: این مهم به خاطر معنویت انسان است و این در حالی است که تغذیه روح و جان با ارتباط گرفتن با خداوند متعال فراهم می‌شود. در زمان‌های خاص شکل گرفتن این ارتباط بسیار مهم و حیاتی است و سبب می‌شود که انسان‌ها بهره‌مندی بیشتری از خداوند متعال داشته باشند.

حال‌وهوای حرم حضرت زینب (س) در آستانه شب‌های قدر بدون حضور زائران + تصاویرچه کسانی نباید در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند؟ویژه‌برنامه تسنیم از حرم‌ مطهر رضوی| شب قدر مجازی از جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) / مردم ایران از ساعت 21 ‌‌امام رئوف‌ را زیارت کنند + لینک

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و افزود: ازجمله این زمان‌ها ماه مبارک رمضان و به‌خصوص شب‌های قدر است که خداوند درباره آن می‌فرماید شب قدر از هزار ماه برتر است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه آن چیزی که اساس و انسانیت، انسان را تشکیل می‌دهد روح و جنبه ملکوتی و معنویت است،گفت: انسان برای تکامل روح نیاز به دعا و راز و نیاز با خداوند دارد که این روح نیز برای زندگی و تکامل به جسم نیاز دارد.

وی عنوان کرد: به‌طورکلی انسان ترکیبی از ماده و روح و یا به‌عبارت‌دیگر ترکیبی از مادیت و معنویت است البته این دوبه‌یک اندازه مهم نیستند. یکی از اساسی‌ترین امور برای هر مسلمانی فلسفه زندگی و همچنین رشد و تهذیب و خودسازی است که در ماه رمضان این فرصت فراهم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش و اهمیت شب‌های قدر افزود: ماه رمضان ماه خالص شدن و رشد کردن است شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی نفس است و باید از این شب‌های با ارزش برای نزدیکی به درگاه الهی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه عظمت ماه رمضان به نزول قرآن است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم است و این ماه را جشن قرآن می‌نامند.

استادحوزه علمیه با تاکید بر بهره‌مندی معنوی از شب‌های قدر عنوان کرد: مهم‌ترین شب‌های رمضان شب‌های قدر است چون نزول قرآن در این شب‌های عظیم انجام شده و نزد خداوند از اهمیت بالایی برخوردار است و فرشتگان الهی از عالم ملکوت به عالم زمین نازل می‌شوند. اعمالی نظیر دعا و قرآن و همچنین خدمت به مردم و پرودگار در شب‌های قدر از ارزش بیشتری برخوردار است که باید از این شب‌ها بهترین استفاده را کرد.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شب های قدر ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران