Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، چِلیک گفت: اگر شبه‌نظامیان حفتر به هیات‌های اعزامی ترکیه به هر نحوی حمله کنند و یا آن‌ها را هدف قرار دهند، ترکیه این شبه نظامیان را هدف مشروع خواهد دانست.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه همچنین اصابت راکت به نزدیکی سفارت ترکیه در لیبی که چند روز پیش اتفاق افتاده بود را محکوم کرد و تاکید کرد که این اقدام به‌هیچ وجه قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه باید نسبت به اقدامات خود آگاه باشند، هدف قراردادن منافع و هیات‌های ترکیه به هر نحوی به معنای این است که آن‌ها خودشان را هدف مشروع ما قرار داده‌اند.

نیروهای خلیفه حفتر تاکنون بارها اعلام کردند که پهپادهای ترکیه را در لیبی هدف قرار دادند و ساقط کردند.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند و اخیرا با دولت مستقر در طرابلس توافقنامه امنیتی امضا کرده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به ۲ دولت موازی در شرق با محوریت نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با محوریت دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی بار دیگر از فروردین سال ۹۸ همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تاکنون تلاشهای سازمان ملل و برگزاری نشستهای بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل سال جاری میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس، نتیجه بخش نبوده است.

https://www.aa.com.tr/ar/%D۸%A۷%D۹%۸۴%D۸%AF%D۹%۸۸%D۹%۸۴-%D۸%A۷%D۹%۸۴%D۸%B۹%D۸%B۱%D۸%A۸%D۹%۸A%D۸%A۹/%D۸%AC%D۹%۸۴%D۹%۸A%D۹%۸۳-%D۸%B۳%D۹%۸۶%D۸%B۹%D۸%AA%D۸%A۸%D۸%B۱-%D۹%۸۵%D۹%۸۴%D۹%۸A%D۸%B۴%D۹%۸A%D۸%A۷-%D۸%AD%D۹%۸۱%D۸%AA%D۸%B۱-%D۹%۸۷%D۸%AF%D۹%۸۱%D۸%A۷-%D۹%۸۵%D۸%B۴%D۸%B۱%D۹%۸۸%D۸%B۹%D۸%A۷-%D۸%AD%D۸%A۷%D۹%۸۴-%D۸%A۷%D۸%B۳%D۸%AA%D۹%۸۷%D۸%AF%D۹%۸۱%D۸%AA-%D۸%A۸%D۸%B۹%D۸%AB%D۸%A۷%D۸%AA%D۹%۸۶%D۸%A۷-%D۸%A۸%D۹%۸۴%D۹%۸A%D۸%A۸%D۹%۸A%D۸%A۷-/۱۸۳۸۴۱۴

برچسب‌ها خلیفه حفتر طرابلس ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر طرابلس ترکیه خلیفه حفتر طرابلس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حاشیه جلسه هیات دولت

این گزارش در حال تکمیل است... به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074189 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده