Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش سعیدی عضو تیم ملی روئینگ در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود خود به رشته قایقرانی اظهار کرد: حدود نه سال عضو تیم ملی قایقرانی در ماده روئینگ هستم، قبل از ورود به رشته قایقرانی در رشته‌های رزمی از جمله بوکس مشغول بودم و چندین مدال کشوری نیز کسب کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بوکس آسیب دیدم و تصمیم گرفتم با توجه به آشنایی که به واسطه خواهرم از رشته قایقرانی داشتم وارد این رشته بشوم. خواهر من، مریم سعیدی زودتر از من وارد تیم ملی قایقرانی شده بود و صاحب مدال‌های مختلفی هم در مسابقات جهانی و آسیایی بود.

او با اشاره به حضور خود در مسابقات مختلف افزود: با حضور در مسابقات آسیایی، جهانی و کشوری مقام و رتبه‌های زیادی را به دست آوردم. از جمله آن ها، در مسابقات آسیایی سال ۲۰۱۷ مدال طلا را از آن خود کردم و در سال ۲۰۱۹ مدال برنز را کسب کردم. همچنین سهمیه مسابقات جهانی در فرانسه و سهمیه مسابقات آسیایی کره جنوبی را نیز به دست آوردم.

سعیدی ادامه داد: چون حقوق بسیار کمی به قایقران‌های تیم ملی تعلق می‌گیرد از حضور در مسابقات انتخابی المپیک صرف نظر کردم، زیرا اردو‌های تیم ملی نسبت به خیلی از رشته‌ها متفاوت است و قایقرانان تقریبا همه سال را در گیر اردو هستند، نمی‌توانستم با این حقوق ناچیز فقط در اردو باشم، به همین جهت ترجیح دادم فعلا برای مسابقات آسیایی شرکت کنم. امیدوارم شرایطمالی قایقرانان تیم ملی بهتر شود تا در مسابقات انتخابی المپیک نیز حضور داشته باشم. علاوه بر قایقرانی مربی رشته بوکس نیز هستم، با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها از طریق فضای مجازی با شاگردانم در ارتباط هستم.

عضو تیم ملی روئینگ گفت: اکنون خود را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده کرده و تمام تلاش خود را می‌کنم تا صاحب مدال طلا شوم. در طول روز در دو نوبت صبح‌ و بعد از ظهر‌ تمرین دارم که بخشی از آن را در حال دوندگی هستم و بخشی دیگر نیز تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهم.

او ادامه داد: کیفیت تمرین‌ها نسبت به زمان اردو حدود ۵۰ در صد کمتر شده است. زیرا رشته قایقرانی نیاز به تمرین در آب دارد، اگر تمرین بدنسازی را دو ساعت انجام بدهیم، در تمرین قایقرانی با پارو باید چندین برابر آن بر روی آب باشیم. تمرین کم به شدت در روحیه من تاثیرگذار است و همچنین از لحاظ آمادگی بر ماهیچه‌ها و جسم تاثیر منفی می‌گذارد. مربی تیم روئینگ افشین فرزام است و زیر نظر او تمرین می‌کنم.

سعیدی گفت: ورزش را در برنامه روزانه ام دارم، چون باید برای شرکت در مسابقات آمادگی جسمانی ام حفظ شود. همچنین در رشته قایقرانی اگر برای مدت کوتاهی ورزش نکنیم بدن به شدت افت پیدا می‌کند. هدفم در ورزش کردن شرکت در مسابقات آسیایی و حضور در المپیک است.

او با اشاره به تعویق زمان مسابقات المپیک و آسیایی افزود: تعویق زمان مسابقات برای من خوب بود، زیرا توانستم به برنامه هایم چه از لحاظ کاری و چه از نظر ورزشی بیشتر رسیدگی کنم و فرصت بهتری برای تمرین و امور زندگی داشته باشم.

عضو تیم ملی روئینگ گفت: بعد از شکست کرونا دوست دارم به مسافرت بروم و با روحیه خوبی به اردوی قایقرانی برگردم و به خوبی تمرین داشته باشم. از کادر درمان نهایت تشکر را دارم. برادر من نیز جزو کادر درمان است و می‌بینم چگونه او و همکارانش در مقابله با ویروس کرونا  برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند. جا دارد از او و همکارانش و تمامی کادر پزشکی و درمانی کشور که زحمات فراوانی می‌کشند تشکر کنم.

بیشتر بخوانیم : بوداغی: روزانه ۲ ساعت در خانه ورزش می‌کنم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون قایقرانی اخبار ورزشی مسابقات آسیایی حضور در مسابقات رشته قایقرانی عضو تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد محشری، در رقابت‌های بوکس قهرمانی امید‌های آسیا در قزاقستان، صاحب گردن آویز برنز شد.

ورزشکار مراغه‌ای در وزن ۷۵ کیلوگرم رقابت را به بوکسور ازبکستان واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند.

محشری در اولین تجربه حضور خود در مسابقات آسیایی در یک بازی نفس گیر بازی را به جواهر اومالاتیف ازبکستانی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و جهان واگذار کرده است.

تیم ملی امید بوکس ایران برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود که با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.

دیگر خبرها

  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)
  • انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • انصراف «سینر» از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • حواشی جذاب از روز خاص کمپ ناصر حجازی؛‌ استقلال آماده قهرمانی است
  • استقلال آماده بالا بردن جام قهرمانی شد
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم