Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:34:47 GMT

جهش تولید با مدیریت واردات و توسعه صادرات ممکن است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۲۵۶۹

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جهش تولید از طریق مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق، توسعه صادرات و بهره گیری از فرصت هایی که بخش های کشاورزی و تولیدی ما ایجاد می کنند و نیز تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ممکن است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: نگرانی ما صرفا واردات نیست بلکه افزایش حجم تجارتمان است و هدف گذاری ما در برنامه‌های اقتصادی افزایش حجم تجارتمان در جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انواع واردات مخرب و ضروری گفت: وارداتی که رقیب تولید ماست قاچاق است.

این نماینده مجلس افزود: نرخ تعرفه بهینه، سیاست‌های ضد دامپینگ و بازارشکنی ،ابزار‌هایی برای مبارزه با قاچاق هستند.

زارع با اشاره به کاهش قاچاق به علت محدودیت منابع ارزی و کنترل‌های صورت گرفته گفت: برای مبارزه با قاچاق یک سازمان واحد باید فرماندهی مرزی را در اختیار بگیرد.

او با اشاره به فلسفه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و آزاد گفت: فلسفه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حمایت از صادرات بود منتهی حمایت‌ها و معافیت‌های ویژه در این مناطق موجب شد تا واردات افزایش یابد.

زارع گفت: یکی از عواملی که می‌تواند بر کاهش واردات موثر باشد سهولت در صدور مجوز کسب و کارهاست.

او با بیان این که هزینه واردات را با قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌توان بالا برد گفت: ما در قانون اصلاح شده ارزش افزوده، مالیات کالا‌های وارداتی را ۹ درصد قرار داده ایم و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های تولید داخل را صفر کرده ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سه مثلث راهبردی (راهبرد توصعه صنعتی کشور، راهبرد تجاری بلند مدت و راهبرد رشته فعالیت‌های اقتصادی) باید با هم افزایی نیاز تولیدی و وارداتی کشور را مشخص کنند.

سیدسجاد پادام کارشناس مسائل تولید نیز در ارتباط تلفنی با برنامه با بیان این که کنترل واردات را برخی سیاستی کمونیستی گمان می‌برند گفت: این موضوع درست نیست انگلیسی‌ها وقتی نظریه بازار آزاد را تئوریزه کردند که خودشان به تولید کننده تبدیل شده بودند و این را آلمانی‌ها فهمیدند.

این کارشناس مسائل تولید افزود: اگر تاریخ اقتصادی کشور‌ها را از اول بخوانند خواهند دید که کشور‌ها ابتدا واردات و مرزهایشان را کنترل کرده اند و دنبال تولید رفته اند.

پادام گفت: باید به مصرف کالا‌های داخلی به چشم اشتغال نگاه کرد وقتی ما کالای خارجی و وارداتی مصرف کنیم برای کارگران خارجی ایجاد اشتغال کرده ایم.

او با اشاره به حمایت دو کشور ایران و کره جنوبی از صنعت خودرو سازی گفت: قطعا حمایت باید هوشمند باشد. کره جنوبی برای حمایت از تولید خودرو روی واردات قطعه تعرفه بست و باعث شد تولید داخلی قطعات خودرو در این کشور پیشرفت کند، اما ما روی واردات خودرو تعرفه بستیم که باعث شد قطعه سازی ما عقب بماند و در خودرو سازی هم عقب بمانیم. 

زراعت کیش دیگر کارشناس اقتصادی نیز گفت: کار جهادی پیش نیاز جهش تولید است و جهش تولید نیازمند مدیریت متمرکز و تیم دلسوز  از بخش های مختلف است برای این که بتوانند بدنه تعرفه ها را به بخش های تولیدی کشور متصل کنند. 

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب رحیم زارع کمیسیون اقتصادی صادرات واردات جهش تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد