Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:24:35 GMT

سازش در 90 درصد پرونده‎های تصادفات در فارس

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۰۸۰

سازش در 90 درصد پرونده‎های تصادفات در فارس

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس از سازش به عنوان سرنوشت بیش از 90 درصد پرونده‎های ارجاعی از دادگاه  ویژه تصادفات به شوراهای حل اختلاف یاد کرد و شناسایی و تشویق شعب برتر در امر صلح و سازش را مهم برشمرد.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در نشست شورای سیاست گذاری شورای حل اختلاف استان فارس با تاکید بر اینکه مهمترین وظایف این شورا، حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است، گفت: با توجه به بخشنامه اخیر ریاست  قوه قضائیه در خصوص ارجاع پرونده‌های  دادگاه و دادسرا به شوراهای حل اختلاف باید تلاش همه جانبه‌ای برای مصالحه پرونده‌های ارجاعی از طرف شوراهای حل اختلاف انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، موسوی اثر صلح و سازش را بسیار سازنده و دارای دامنه وسیع با شعاع گسترده در سطح اجتماع دانست و در این نشست از هیئت بازرسی خواست در بازرسی‌های خود از مجتمع‌ها و حوزه‌های قضایی در فرم‌های مربوطه درصد ارجاع پرونده‌های دادگاه و دادسرا به شورا  لحاظ شود.

رئیس کل دادگستری فارس در خصوص آموزش مجموعه شوراهای  حل اختلاف نیز گفت: آموزش اعضای شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است از ظرفیت قضات دادگستری  بیش از بیش در این زمینه استفاده شود.

موسوی همچنین از معاونت منابع انسانی دادگستری فارس خواست تا دوره‌های ویژه مهارت گفتگو ویژه اعضای شوراهای حل اختلاف و با بهره گیری از ظرفیت  اساتید مجرب برگزار کند.

او با بیان اینکه حفاظت واطلاعات نیز یکی از ارکان مهم در شورای حل اختلاف است که با جدیت مورد توجه قرار داشته، تاکید کرد: لازم است حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف بر عملکرد قضات، اعضا و کارکنان دفتری شعب نظارت ویژه داشته باشد.

رئیس دادگستری فارس  از معاون دادستان مرکز استان نیز خواست که در جلسهای با حضور سرپرستان مجتمعها و قضات در خصوص ساماندهی سیل پروندههای اجاره بها برگزار کنند و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کنند.

موسوی با تاکید بر لزوم شناسایی ریش سفیدان و متنفذین محلی و ساماندهی آنها  تحت عنوان مصلحین قرآنی، گفت: مصلحین قرآنی کارشان سازش است و شامل نیروهای اداری بازنشسته و سایر متنفذین محلی می‌شود.

او با تاکید بر نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده های قضایی از روسای دادگستری شهرستانهای استان خواست تا از ظرفیت شوراها به طور شایسته استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري فارس شوراهای حل اختلاف شوراهای حل اختلاف دادگستری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود