Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی هاشم‌زاده‌فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی عصر دیروز در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران ارشد صنعت نفت با اشاره به اهمیت منطقه عملیاتی پارس جنوبی برای صنعت نفت کشور بیان کرد: میدان پارس جنوبی، میدانی مشترک میان ایران و کشور قطر است که وزارت نفت ۲۴ بلوک توسعه‌ای در این میدان تعریف کرده و ما در گام‌های پایانی توسعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۷۲.۵ درصد گاز مصرفی کشور تا پایان سال ۱۳۹۸ از این منطقه عملیاتی تأمین شده است، افزود: انرژی فسیلی ۷۳.۷ درصد گاز مصرفی کشور را تأمین می‌کند که میدان پارس جنوبی ۵۶ درصد این سهم را تا پایان سال ۹۸ به خود اختصاص داده است و  همین موضوع اهمیت این میدان برای سبد انرژی مصرفی کشور را نشان می‌دهد.

راه‌های پیشگیری از کرونا به کار گرفته شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی درباره اقدام‌های صورت گرفته در این منطقه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: با توجه به اهمیت منطقه، ساختاری در سه سطح، شامل مجتمع، مجموعه پالایشگاه‌ها و منطقه ویژه انرژی پارس، برای مدیریت بحران تدوین شد.

هاشم‌زاده‌فرهنگ عنوان کرد: در همین زمینه تاکنون حدود ۷۲ جلسه تشکیل شده و همه دستورعمل‌ها، راهکار‌ها و تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای در قالب این کمیته‌های اضطراری در منطقه اجرا شده است.

او ادامه داد:  در پی نشست‌های این کمیته‌ها مجموعه اقدام‌هایی در سه بخش، شامل آموزش و توانمندسازی کارکنان و ساکنان همجوار منطقه عملیاتی، کنترل و محدودیت ورود افراد از مناطق پرخطر در کشور به منطقه عملیاتی و همچنین توقف طرح‌ها و عملیات‌های پر خطر مانند تعمیرات اساسی صورت گرفت.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، برگزاری رزمایش‌ها برای ایجاد آمادگی در تأسیسات و پالایشگاه‌ها، توسعه زیرساخت‌هایی همچون مراکز قرنطینه در منطقه با ظرفیت ۳۰۰ تخت، استقرار سامانه‌های غربالگری هوشمند و اجرای همه الزام‌های فاصله‌گذاری هوشمند را از جمله اقدام‌های مقابله‌ای صورت گرفته عنوان کرد.

۳۷ مبتلا شناسایی شد

هاشم‌زاده فرهنگ افزود: مجموعه این اقدام‌ها منجر شده که باوجود حضور بیش از ۷۱ هزار شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و وجود ۵۰ تاسیسات با این میزان گستردگی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۳۷ نفر باشد و ما این موارد را با سامانه‌های غربالگری در مناطق سکونت افراد یا مبادی ورودی عملیاتی شناسایی کردیم.

او تاکید کرد: در منطقه عملیاتی فقط دو مورد مبتلا به کرونا شناسایی شد که با حضور آن‌ها در قرنطینه به طور کامل مدیریت شدند و در عمل شیوع بیماری کرونا در منطقه ویژه پارس جنوبی اتفاق نیفتاد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پاسخ به پرسش اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه آیا مورد فوتی در این منطقه وجود داشته، گفت: خیر هیچ گونه مورد فوتی در این منطقه نبوده است.

هاشم‌زاده‌فرهنگ در پایان از حمایت‌های دولت، توجه وزیر نفت، پشتیبانی مدیران شرکت ملی گاز ایران و مدیریت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی ویروس کرونا پالایشگاه گاز مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی منطقه عملیاتی اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان، گفت: در سال جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و ۱۲ هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کامران کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با فتنه‌های مختلفی روبه‌رو بوده و امروز نیز با جنگ نرم روبه‌رو هستیم که بهترین راه مقابله با آن نیز انجام کار فرهنگی مانند برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با تشریح اهمیت اردوهای راهیان نور، افزود: سال گذشته توانستیم 10 هزار و 600 نفر از جوانان را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام کرده و علاوه بر این زائر سرای شهید همدانی در اردوگاه شهید مسعودیان و زائر سرای شهید باکری در خرمشهر را مهیای حضور جوانان کنیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان با بیان اینکه امسال نیز به مناسبت عملیات بازی‌دراز جوانان در قالب 50 اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده و از مناطقی مانند مرصاد، قراویز، بازی دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه امسال شهید شاخص استان، شهید تقی بهمنی در قراویز به شهادت رسیده است در تلاشیم در این منطقه یادواره ای برای این شهید بزرگوار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم در اردوهای راهیان نور غرب کشور افراد از مراکز مهم منطقه در قالب راهیان نور پیشرفت نیز بازدید داشته باشند، مطرح کرد: امسال 13 هزار و 200 نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و 12 هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است