Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:01:11 GMT

خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای لردگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۴۳۵۴

خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای لردگان آغاز شد

عطاء‌الله خالدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، سطح زیر کشت محصول برنج پیش‌بینی شده در سال جاری در این شهرستان را  ۲هزار و ۵۰۰ هکتار برآورد کرد و اظهار داشت: امسال در برخی از شالیزارهای لردگان با هماهنگی و همکاری جهادکشاورزی، به صورت مکانیزه خزانه‌گیری انجام می‌شود.

به گفته وی، خرانه‌گیری مکانیزه نسبت به خزانه‌گیری سنتی محاسنی از جمله صرفه جویی بیشتر در بذر شلتوک و نیروی انسانی دارد، که  پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از هشت هزار و ۶۶ تن برنج از مزارع کشاورزی شهرستان لردگان برداشت و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان ،مناطق مستعد کشت محصول برنج در این خطه را منطقه فلارد ، منج و دشت لردگان عنوان و تصریح کرد: سال گذشته نیز با کشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار شالیزار حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول برنج مرغوب جنوب کشور برداشت شد.

وی گفت: باید شالیکاران استان با راهنمایی مشاوران اداره ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی به سمت کشت محصولات کم آب بر و جایگزین بروند.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها لردگان چهارمحال وبختیاری برنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان چهارمحال وبختیاری برنج لردگان چهارمحال وبختیاری برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید