Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:35:50 GMT

کاهش تولید عربستان به نفع شرکت‌های آمریکایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۶۲۳۱

کاهش تولید عربستان به نفع شرکت‌های آمریکایی شد

رییس جمهور آمریکا با ابراز خوشحالی از افزایش قیمت نفت، اظهار کرد که کاهش تولید عربستان سعودی در راستای توافق میان تولیدکنندگان جهان پس از ریزش کم سابقه قیمت، به نفع شرکتهای انرژی آمریکایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: قیمت‌های نفت خام با کاهش سطح تولید عربستان سعودی، بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکتهای انرژی عالی ما با میلیونها شغل دوباره بسیار خوب خواهند شد و همزمان قیمتهای بنزین در رکورد پایین مانند یک کاهش بزرگ مالیات است.

در حالی که قیمت بنزین پایین سطح سال ۲۰۱۹ مانده اما در هفته‌های اخیر مرتبا رشد کرده است. طبق اعلام انجمن اتوموبیل آمریکا، قیمت بنزین در جایگاههای سوخت در ۲۷ آوریل یک دلار و ۷۷ سنت بود و اکنون یک دلار و ۸۵ سنت در هر گالن است.

کاخ سفید تلاش کرده است شرکتهای انرژی را در طول بحران اخیر که قیمتهای انرژی در بحبوحه ریزش تقاضا و جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه سقوط کرد، حمایت کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و دن برویت، وزیر انرژی آمریکا گزینه هایی را برای تضمین دسترسی تولیدکنندگان نفت این کشور به سرمایه مورد بررسی قرار داده‌اند و بانک مرکزی آمریکا طبق درخواست مدافعان صنعت نفت، در برنامه وام دهی خود تغییراتی داد که بسیاری از تولیدکنندگان نفت را مشمول دریافت وام ساخت.

ترامپ همچنین اعلام کرده که می‌خواهد از قیمت پایین بهره برده و حداکثر ۷۵ میلیون بشکه نفت به ذخایر نفت استراتژیک آمریکا اضافه کند و ممنوعیت واردات از عربستان سعودی را بررسی خواهد کرد.

رییس جمهور آمریکا در اوایل آوریل برای توافق میان تولیدکنندگان بزرگ شامل عربستان سعودی، روسیه، مکزیک، کانادا، برزیل و آمریکا برای هماهنگ کردن کاهش تولید و مقابله با اشباع عرضه میانجیگیری کرد.

وزیر انرژی آمریکا اظهار کرد که صنعت نفت پس از متحمل شدن ضررهای سنگین از ریزش سنگین قیمت نفت، در مسیر بازگشت به اوضاع عادی قرار دارد.

دن برویت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: ما اکنون ۲۳ ایالت داریم که اقتصاد محلی را بازگشایی کرده‌اند  که به منزله حدود ۴۰ درصد تقاضا برای بنزین در آمریکا خواهد بود. ما شاهد تثبیت قیمتهای نفت هستیم.

بازار نفت از ماه گذشته که قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار در محدوده منفی معامله شد، تحت تاثیر سیگنالهای بازگشت تدریجی تقاضا به وضعیت عادی و محدودیت عرضه تولیدکنندگان، بهبود ملایمی را نشان داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر انرژی آمریکا ریسک بهبود سریع تولید نفت آمریکا و از بین رفتن احیای بازار را کم اهمیت شمرد. شرکت انرژی ترانسفر روز دوشنبه اعلام کرد که برخی از شرکتهای حفاری در منطقه شیل پرمیان تگزاس در حال بازگشایی چاههایی هستند که در واکنش به ریزش قیمتها تعطیل کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کاهش تولید نفت عربستان دونالد ترامپ عربستان سعودی انرژی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد