Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:05:18 GMT

خسارت گردشگری ترکیه از کرونا گسترده‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۶۳۵۵

خسارت گردشگری ترکیه از کرونا گسترده‌تر می‌شود

خبرگزاری مهر_ گروه فرهنگ: با شیوع ویروس کرونا در جهان و مشخص شدن خطرات این بیماری، مرزهای بسیاری از کشورها بسته شد و همه کشورها برای سفرهای خارجی محدودیت‌های سنگینی وضع کردند. حتی داخل کشورها نیز سفر کردن با مشکلاتی همراه شد. متعاقب این وضعیت، صنعت گردشگری در جهان، بحران‌های زیادی به خود دید. به خصوص کشورهایی که پذیرای بیشترین آمار گردشگران بوده‌اند بالاترین خسارت را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ترکیه هم که در سال‌های گذشته کارنامه خوبی در زمینه جذب گردشگر داشته بیشترین ضرر را از پاندمی کرونا متحمل شد. ترکیه در سال ۲۰۱۹ با جذب ۵۲ میلیون گردشگر از کشورهای مختلف به‌خصوص روسیه و ایران توانسته بود ۳۵ میلیون دلار درآمدزایی کند یعنی به طور متوسط هر ماه حدود سه میلیون دلار.

اما امسال که حدود ۴ ماه از آن می‌گذرد نزدیک به ۱۲ میلیون دلار درآمد بخش گردشگری خود را از دست داده است و به نظر می‌رسد این وضعیت کماکان برای ترکیه و کشورهای دیگر نیز ادامه داشته باشد.

در همین خصوص خبرنگار مهر گفتگویی با بولوت باغچی، رئیس مؤسسه مجمع گردشگری جهانی در ترکیه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

* طبق تحقیقات شما خسارت ناشی از تأثیر ویروس کرونا در صنعت گردشگری در کل جهان به چه صورت بوده است؟

تا به امروز ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت بر صنعت توریسم وارد شده است. پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰، یک تریلیون ضرر به گردشگری وارد شود. این ضرر مالی واقعاً وحشتناک هست. همراه با صنعت توریسم تمامی صنایع در کل جهان با مبلغ حدود پنج تریلیون ضرر مواجه خواهند شد.

* با آمدن ویروس کرونا کدام کشورها متحمل بیشترین خسارت در گردشگری شده‌اند؟

صنعت گردشگری مهم‌ترین بستر تأثیر گذار در تولید ناخالص ملی است. به همین علت کشورهایی که میزبان گردشگر خارجی زیادی هستند بیشترین خسارت را متحمل خواهند شد می‌توان در میان آنها از چین، ایتالیا و آمریکا نام برد.

* وضعیت صنعت توریسم ترکیه در شرایط جولان ویروس کرونا چگونه هست؟

انتظار می‌رود در کل دنیا ۵۰ میلیون از افرادی که در صنعت توریسم فعالیت می‌کنند کار خود را از دست بدهند. خسارت بر کشور ترکیه نیز به عنوان کشور گردشگر پذیر در ابعاد بزرگ‌تری خواهد بود.

* در شرایط کنونی ترکیه با چه الگوهایی می‌تواند از این روند خارج شده و دوباره توجه گردشگران خارجی را جلب کند؟

با حمایت دولت ترکیه از این بحران خارج خواهیم شد. حزب عدالت و توسعه به علت اقداماتش در صنعت گردشگری ترکیه در ۱۷ سال اخیر توانسته تجارب بسیاری به دست آورد. میزان ورود گردشگران از ۱۳ میلیون به ۴۶ میلیون رسیده است و جایگاه خود را به عنوان کشور توریست پذیر به رتبه ششم رسانده است. با این تفاسیر می‌توان گفت ترکیه از این بحران هم عبور خواهد کرد. برای اینکه دوباره بتوانیم میزان گردشگران در کشورمان باشیم در حال همکاری با دولت ترکیه هستیم.

* همیشه گردشگران بسیاری از ایران به ترکیه می‌روند اما از سوی ترکیه گردشگری به ایران نمی‌آید دلیل آن چیست؟

در این خصوص لازم است با دولت و وزارت فرهنگ ایران همکاری و هم فکری بیشتری داشته باشیم.

* ترکیه در گذشته مورد حملات تروریستی قرار گرفت این اتفاقات نیز در صنعت گردشگری ترکیه تأثیر بسیاری داشت. ترکیه با اعمال کدام الگوها توانست دوباره صنعت گردشگری خود را رونق دهد؟

در آن دوران به عنوان مؤسسه مجمع جهانی گردشگری نشست‌هایی را در استانبول برگزار کردیم. همچنین در آنتالیا و مسکو نیز نشست‌های بین المللی برگزار شد. در این جلسات توافق‌نامه‌هایی در خصوص گردشگری با دیگر کشورها امضا کردیم. دولت ترکیه هم حمایت بسیاری داشت. با همین اقدامات توانستیم کم کم از این بحران خارج شویم.

تهیه گفتگو و ترجمه: آذر مهدوان

کد خبر 4922891

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری ترکیه ویروس کرونا ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ترجمه کتابفروشی تازه های نشر ادبیات ادبیات جهان رایزنی فرهنگی گردشگری شیوع کرونا خبرگزاری مهر میراث فرهنگی انتشارات سروش موزه صنعت گردشگری صنعت توریسم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم