Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@16:13:07 GMT

راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی شهر همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۵۴۷

راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی شهر همدان

شهردار همدان از راه‌اندازی سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی در شهرداری همدان خبر داد.

به گزارش ایمنا، عباس صوفی در آئین امضای قرارداد «زیرساخت اطلاعات مکانی» ( SDI) اظهار کرد: تحقق شهر هوشمند نیازمند استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف است که مدیریت شهری همدان در دو سال اخیر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است و معتقدم باید از ظرفیت‌های این حوزه به نحو مطلوب بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خدمات شهری باید به صورت روزانه و برخط در دسترس عموم و کارشناسان حوزه‌ها قرار گیرد و با بارگذاری و تحلیل روزانه اقدامات و فعالیت‌ها شاهد افزایش بهره وری در اداره و اجرای امور باشیم.

شهردار همدان با بیان اینکه خوشبختانه رویکرد تعاملی در بدنه مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف فناورانه مهیا است، افزود: اجرای سامانه «زیرساخت اطلاعات مکانی» به عنوان یکی از فناوری‌های نوین از ملزومات مهم و اثرگذار در اداره شهرها است که شهرداری همدان نیز به این حوزه نگاه ویژه‌ای دارد و طبق بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته درصدد هستیم برای نخستین بار در کشور، داده‌های حوزه فضای سبز را در این سامانه بارگذاری کنیم و از قابلیت‌ها و نتایج مثبت آن به نحو مطلوب بهره مند شویم و سطح کمی و کیفی خدمات و همچنین میزان رضایتمندی عمومی را ارتقا دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز در این باره گفت: تحقق زیرساخت‌های فناورانه در شهرداری همدان ضروری است چرا که لایه‌های مختلف مدیریت شهری را در بر می‌گیرد و بایستی به صورت برخط و برون خط خدمات را از این حوزه دریافت کنیم.

کد خبر 423595

منبع: ایمنا

کلیدواژه: همدان شهر کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اطلاعات مکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد