Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@19:04:39 GMT

سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۸۴۰۳

به گزارش ایلنا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، حسین زینلی با اشاره به اهداف و برنامه های مرتبط با توسعه بازار بخش گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن گفت: به منظور بهسازی فرآیند توزیع و فروش تولیدات گیاهی در سطح کشور و بین الملل، توسعه بازار و ارتقاء جایگاه برند های ایرانی تفاهم نامه‌ای بین مجری طرح ملی گیاهان دارویی و شرکت کشاورزی و دامپروری توسعه کشت و دام پارسیان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مهم به منظور گسترش سهم سبد مصرفی خانوارهای ایرانی از محصولات سلامت محور مرتبط با گیاهان دارویی انجام شده است.

زینلی ادامه داد: توسعه بسترهای مرتبط با راه اندازی بازار مجازی گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی و افزایش سهم بازار محصولات و فرآورده‌های تولید داخل در بازارهای داخلی و بین‌المللی با راه اندازی "سامانه جامع بازار گیاهان دارویی ایران" که از نتایج اجرای این تفاهم نامه است، محقق خواهد شد.

توسعه کشت قراردادی با همکاری اتکا

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک توسعه تولید گیاهان دارویی با مشارکت دفتر طرح ملی گیاهان دارویی و هلدینگ مزارع نوین ایرانیان سازمان اتکا خبر داد و گفت: این کارگروه به منظور اجرایی‌سازی برنامه‌های توسعه کشت قراردادی و جهت استفاده از ظرفیت های مجموعه‌های بزرگ داخلی در توسعه صنعت گیاهان دارویی تشکیل خواهد شد.

مجری طرح گیاهان دارویی با تاکید بر اینکه از اهم برنامه‌های این کارگروه تولید گونه‌های بومی گیاهان دارویی به صورت گسترده در اراضی زراعی سازمان اتکا است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت های فروشگاهی سازمان اتکا جهت توسعه فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و عرضه مستقیم تولیدات داخلی به زودی اجرایی خواهد شد.

زینلی تصریح کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری جهت انتقال ماشین‌آلات و فنآوری های نو در حوزه گیاهان دارویی به داخل کشور نیز بررسی شده و برنامه های اجرایی آن در حال تدوین است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت ایران سرمایه سلامت وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

کد خبر 6093750 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • جنجال جدید طلافروشان
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه