Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:11:22 GMT

گارانتی خودروهای تحویلی به سه ماه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۸۵۱۷

گارانتی خودروهای تحویلی به سه ماه کاهش یافت

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه سعی خواهیم کرد بازار خودرو را تا پیش از ایام عید فطر به آرامش برسانیم گفت: برای کنترل بازار خودرو روش‌های مختلفی را اتخاذ کرده‌ایم که یکی از این شیوه‌ها  فروش فوق العاده است که تا پیش از فرارسیدن عید فطر این روش را به صورت تحویل فوری خودرو‌ها انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بعد از قبول سرپرستی وزارت صمت ۳ جلسه فشرده با خودورسازان، دستگاه‌های نظارتی و شورای رقابت برگزار کرده‌ایم افزود: در ۳ حوزه رکن اصلی سعی خواهیم کرد، تمامی اقدامات در این بخش اصلاح شود به طوری که با کاهش تعهدات خودرو سازان و میزان کاهش تقاضا در بین مصرف کنندگان بتوانیم بازار را به سمت آرامش هدایت کنیم.

مدرس خیابانی توضیح داد: با توجه به خروج شرکت‌های خودروساز خارجی از ایران و استقلال شرکت‌های خودرو ساز داخلی باید بتوانیم تامین نیاز را در این حوزه اصلاح کنیم به طوری که تغییر در شیوه‌های ثبت نام و واقعی کردن تقاضا و حذف تقاضای کاذب بتوانیم آشفته بازار خودرو را از بین ببریم.

سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: در قالب بسته‌های فروش فوق العاده که احتمالا پیش از عید فطر بازار را به تعادل برسانیم و همچنین با اتصال به سامانه‌های که متقاضیان واقعی واطلاعات افرادی که ثبت نام می‌کنند را اعلام کنند.

او یاد آور شد: با انجام این اقدامات ظرف ۲ هفته آینده قیمت‌ها را به سمت کنترل هدایت می‌کنیم.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در فروش خودرو ۳ روش در دستور کار داریم افزود: پیش فروش خودرو که همواره با تحویل یک ساله تا دوساله است و با شیوه مشارکت در تولید همراه است و مدت تحویل خودرو‌ها در این زمینه تا ۱۴۰۰ است.

مدرس خیابانی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این بخش مورد توجه است این است که گارانتی خودرو‌های صفرکیلومتر نهایتا ۳ ماه باشد تا خریدار مطمئن نباشد که خودرو ۲ سال گارانتی دارد و همچنان می‌تواند در پارکینگ نگهداری کند.

او تاکید کرد: همچنین تمامی پارکینگ‌ها موظف به ارائه امار از خودرو‌های و موجودی خود هستند و تا یک سال سند در رهن شرکت‌های خودرو ساز خواهد بود تا از طریق آن متقاضیان واقعی برای خرید اقدام کنند.

سرپرست وزارت صمت گفت: اولویت تحویل خودرو تنها به متقاضیانی است که تاکنون خودرو نداشته باشند و ما سعی خواهیم کرد از این طریق بتوانیم بازار خودرو را آرامش برسانیم.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در وزارت صمت ۳ مسله محوری از جمله جهش تولید در تمامی حوزه‌ها توسعه صادرات و مدیریت واردات که مکمل یکدیگر هستند در دستور کار قرار گرفته است افزود: جهش تولید از مسیر صادرات اتفاق می‌افتد و ما سعی داریم با تامین مواد اولیه بتوانیم در این زمینه اقدامات گسترده‌ای راانجام دهیم.

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: بحث ممنوعیت واردات در دستور کار است و با شدت زیادی دنبال می‌شود. موضوع بازار موضوع خاصی است و مورد توجه مسئولان و خواسته مقام معظم رهبری و ملت است بنابراین ما در جهت کنترل بازار برنامه‌های جدی داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت گارانتی خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا خواستنی نشد که نشد!

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دومین دوره سه ماهه متوالی حدود هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، حدود ۵۰ هزار خودروی جدید تسلا در این ایالت، یکی از مهم‌ترین بازارهای سازنده خودروهای الکتریکی تحت رهبری ایلان ماسک، به ثبت رسیده است.

در سطح جهانی، تحویل سه ماهه تسلا برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت و مشوق‌ها در افزایش تقاضا کافی نبود.

با این حال، کراس اوور مدل Y این شرکت پرفروش‌ترین خودروی جدید در کالیفرنیا بود. این خودروساز اضافه کرد که سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی بلند پریمیوم مدل X در میان سه خودروی پرفروش برقی و هیبریدی هستند.

طبق گزارش رویترز، سهم بازار کلی خودروهای برقی باتری‌دار در این ایالت نیز از ۲۱.۲ درصد به ۲۰.۹ درصد کاهش یافت زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر گرایش پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟