Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:17:18 GMT

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۹۱۶۹

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی زنجان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی زنجان، علی یگانه‌فرد دیروز (۲۳ اردیبهشت) در نخستین جلسه ستاد احیای واحدهای راکد تولیدی استان زنجان، با اشاره به آغاز به کار کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد استان زنجان، اظهار کرد: این کمیته با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای راکد و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماری از واحدهای راکد تولیدی استان، افزود: ارائه آمار دقیق و به روز یکی از مشکلات اصلی کشور و به تبع در استان زنجان است که در همین راستا تشکیل بانک اطلاعاتی واحدها یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در سال‌جاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت دسترسی به اطلاعات تصمیم‌گیری‌ها با دقت و سهولت بهتری اتخاذ می‌شود، تصریح کرد: وجود آمار دقیق از وضعیت واحدها بررسی و رصد وضعیت آن‌ها را مطلوب‌تر خواهد کرد.

یگانه‌فرد، با اشاره به حضور برخی از مدیران مرتبط با تولید به صورت ثابت در این کمیته، ادامه داد: با توجه به موضوعات و بنا به فراخور دستور جلسات از مدیران دیگر به عنوان مدعو و مهمان نیز دعوت خواهد شد.

وی بیشترین مشکلات مطروحه از سوی مالکان و مدیران واحدهای تولیدی راکد استان را مشکل کمبود نقدینگی، بازار فروش و تامین مواد اولیه عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، میزان اشتغال سرمایه‌گذاری صورت گرفته، وسعت زمین، منابع و تجهیزات موجود و زمینه فعالیت مجدد را از شاخص‌های ضروری برای اولویت‌بندی واحدهای راکد برای پیگیری مشکلات‌شان عنوان کرد و گفت: ایجاد یک سامانه و نرم‌افزار و تغذیه اطلاعات واحدهای فوق در آن توسط هر کدام از دستگاه‌های متولی به منظور بهره‌برداری مطلوب و سریع یکی از پیشنهادات ما در این زمینه است.

وی با بیان اینکه انتقال نتایج جلسات به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای جذب سرمایه‌گذار و در اولویت اعطای مجوزهای جدید نیز از دیگر پیشنهادات ما در زمینه فعال‌سازی واحدهای راکد است، ابراز کرد: شهرک‌های صنعتی می‌تواند برای متقاضیان، زمین و احداث واحدهای جدید با اولویت لیست مذکور اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تشکیل این کمیته، گفت: با توجه به شرایط پارسال و ادامه‌دار بودن تحریم‌ها، مشکلات ویروس کرونا نیز به آن اضافه شده است که باید برای دوران پساکرونا موضوعات مختلف از جمله تأمین نقدینگی، موضوعات صادرات و واردات و مشکلات دیگر واحدها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

فرامرز نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه بررسی و حل مشکلات در دوران پساکرونا نیاز به آمادگی بالایی دارد، افزود: امسال سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است که این موضوع نیز باید عملیاتی شده و این موضوع ضرورت رصد واحدها و مشکلات آن‌ها را دو چندان می‌کند.

وی اشاره‌ای به موضوع پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان زنجان کرد و ادامه داد: امسال باید مشکلات در رابطه با زنجیره واحد به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که زنجان به عنوان پایلوت این طرح در کشور بوده و امسال باید در زمینه‌های مختلفی، سرمایه‌گذاری‌ها عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از سال‌های خوب در رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید استان زنجان بود، ابراز کرد: در سال‌جاری این موضوع به صورت جدی‌تر و بهتر از سال گذشته و با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه همه واحدهای خرد، کوچک و بزرگ در همه بخش‌های تولیدی باید مورد بررسی و رصد قرار گیرد، یادآور شد: اطلاعات باید به‌روز باشد تا در صورت وقوع مشکل در همان ابتدا وارد کار شده و به آن رسیدگی شود.

این مسئول با بیان اینکه شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: شناسایی کارآفرینانی که دارای ایده‌های جدیدی بوده و ممکن است منجر به راه جدید و یا حل مشکلات شود نیز امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌داری که انگیزه برای ورود به تولید را ندارد باید شناسایی و با آن‌ها مذاکره شود، خاطرنشان کرد: رصد و بررسی واحدهای راکد تولیدی در دستور کار فرمانداران نیز باشد تا مشکلات و موارد شهرستان‌ها نیز به این کمیته ارجاع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز بر اهمیت رصد واحدهای تولیدی و وضعیت آن‌ها با توجه به شعار سال تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی امسال باید احیای واحدهای قابل برگشت و بررسی آن‌ها و پیشنهاد برای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باشد.

ناصر فغفوری با تاکید بر اینکه برای بازگرداندن واحدهای بزرگ راکد به چرخه تولید، برنامه‌ریزی مطلوبی برای سال‌جاری صورت گرفته است، تاکید کرد: در ارائه آمارها و مشکلات باید دقت کاملی از صحت و سقم و نهایت مراقبت صورت گیرد تا پس از ارائه آمارها مشکلاتی ایجاد نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان نیز یکی از راهبردهای اصلی وزارت خانه متبوع را صیانت از نیروی انسانی کار توصیف و ابراز کرد: برنامه عملیاتی جدیدی برای بازرسی‌ها با توجه به مشکلاتی که افزایش پیدا کرده در استان برنامه‌ریزی شده است.

محمدرضا یوسفی ادامه داد: پیشنهادات این کمیته را می‌توان با اتکا به مواردی از جمله مشوق‌های دولتی، بسته‌های تسهیلاتی، موضوعات بانک‌ها و غیره مورد بررسی قرار داد و برای هر کدام چاره‌اندیشی کرد.

در ادامه این جلسه، مشکلات چهار واحد راکد استان زنجان (شادن، بیرلیک، سپهر طارم و پارس تاک) مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای حل آن‌ها پیشنهاداتی ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان اتاق بازرگاني اتاق بازرگانی زنجان واحدهای تولیدی سرمایه گذاری واحدهای راکد استان زنجان بررسی قرار مورد بررسی قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌