Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@20:48:35 GMT

احتمال مثبت سقوط قیمت یورو

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۹۵۱۸

احتمال مثبت سقوط قیمت یورو

بر اساس پیش بینی یک موسسه مالی، احتمال کاهش ارزش یورو به دلیل نزاعی بانک مرکزی اروپا با آلمان بر سر بسته‌های کمکی کرونا ویروس وجود دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از اف ایکس استریت، بازارهای سهام ایالات متحده روز گذشته در حالی بسته شد که شاخص S&P۵۰۰ و نزدک در منطقه مثبت قرار داشت. در مقابل، بازارهای اروپا با سطحی پایین‌تر تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه گذاران در اروپا قرار نیست به زودی شاهد هیچ روند صعودی در بازار باشند. با نگاهی به نمودار هفتگی شاخص‌های اصلی اروپا می‌توان دریافت که صعود گسترده‌ای که از ابتدای شیوع کووید ۱۹ شاهد بودیم، درخشش خود را از دست داده است.

تردیدی نیست اگر بگوییم بازار سهام ایالات متحده در مقایسه با بازارهای اروپا همچنان از قدرت بیشتری برخوردار است و دلیل عمده این مساله نیز نزاعی است که بانک مرکزی اروپا با آلمان بر سر بسته‌های کمکی کرونا ویروس دارد. کریستین لاگارد می‌خواهد با اقدامات نقدینگی به به نجات یورو کمک کند اما آلمان آمادگی حمایت از این اقدامات را ندارد.

چالش اخیر دادگاه قانون اساسی آلمان و پاسخ مربوطه از سوی بروکسل باعث تشدید اوضاع شده است. برای سرمایه گذاران، این به معنای تهدید واقعی برای یورو بوده و از این رو آنها از بازارهای سهام آمریکا حمایت می‌کنند.

با توجه به این موضوع، سرمایه گذاران باید باید یکی از مهم‌ترین فاکتورها را در نظر بگیرند تا از این طریق، بتوانند به بیشترین سود در بازارهای ایالات متحده آن هم با خرید تعداد اندکی سهم دست پیدا کنند. حامیان جریان صعودی بازار معتقدند ۶۹ درصد شاخص S&P۵۰۰ بالاتر از میانگین ۵۰ روزه خود بوده و تا زمانی که این روند به همین شکل باقی بماند، شانس اینکه جریان همچنان صعودی بماند وجود دارد.

در انگلستان نیز تدابیر ویژه مخصوص این روزها منتشر شده است. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا شرط اصلی این شروط ۵۰ صفحه‌ای را پایین بودن میزان ابتلای شهروندان به کرونا اعلام کرده است. وی تاکید کرده که کرونا یک همه گیری کوتاه مدت نیست و ممکن است تا مدتها در جامعه باقی بماند. اکنون پوند در رتبه‌ای پایین‌تر از دلار در حرکت است.

طلا از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در جاده صعودی قرار گرفت و همچنان بالا و بالاتر می‌رود. در مقابل، نفت، پس از کاهش قیمت تدریجی یک سقوط ناگهانی را تجربه کرد و حتی به منفی صفر نیز رسید. گرچه به نظر می‌رسد این شرایط همچنان همین گونه باقی می‌ماند، اما اگر قیمت‌ها بتواند تا حدودی بالاتر از سطح میانگین قرار بگیرد می‌توان این امیدواری را داشت که بخشی از خسارت‌های وارد شده جبران شود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 423636

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یورو آلمان اتحادیه اروپا بانک مرکزي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • شوک بزرگ به شگفتی‌سازان لالیگا؛ احتمال سقوط به دسته 2 و محرومیت از لیگ قهرمانان!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه صعودی شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول