Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان برای تولید این پلیمر ذرات تری اکسید بیسموت را با پلی متیل متاکریلات ترکیب کرده‌اند و در نهایت با تاباندن اشعه ماورا بنفش بر روی این ترکیب پلیمری سبک، محکم و ارزان قیمت را که می‌تواند اشعه خطرناک گاما را بلوکه کند، تولید کرده‌اند.

حفاظت از ارگانیسم‌های زنده و تجهیزات ظریف در برابر اثرات پرتوهای یونیزه شده، یکی از نگرانی‌های اصلی در صنایع نظامی، تجاری، صنعت هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای و صنایع فضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپرهای حفاظتی فعلی موجود در بازار بسیار سنگین، حجیم، گران قیمت و گاهی سمی هستند. زیرا در تولید بسیاری از آنها از فلز سرب استفاده شده است.

پلیمر سبک، ارزان و غیرسمی جدید می‌تواند جایگزینی برای سپرهای حفاظتی قدیمی باشد و شرکت‌های تجاری و کارخانه‌ها نیز به سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند. در بررسی‌های آزمایشی کارآیی این سپر تا هفت برابر بیشتر از سپرهای سنتی حفاظتی بوده است.

کد خبر 4924874

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری پلیمر رادیواکتیو انرژی هسته ای ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی کووید 19 امنیت اطلاعات تولید فناوری نانو فناوری فضایی نوآوری اینترنت موبایل زلزله ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند