Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۹) را در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۳۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق در عملیات مشترک پلیس

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف محموله بزرگ پارچه قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال با همکاری فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار خلیل واعظی افزود: ماموران انتظامی و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان، در عملیاتی هماهنگ و منسجم با رصد اطلاعاتی چند روزه مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق کالا در جنوب کشور و انتقال کالای قاچاق به وسیله خودرو‌های تندرو به اصطلاح شوتی، این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: این باند کالا‌های قاچاق را به وسیله خودرو‌های شوتی از انبار‌های کالای قاچاق در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر و خوزستان به شهرستان بهبهان انتقال می‌دادند و سپس در حجم عمده به صورت جاساز به وسیله کامیون به استان‌های مرکزی منتقل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با اقدامات فنی و زیر نظر گرفتن فعالیت اعضای این باند، در نهایت یک دستگاه کامیون شناسایی شد.

واعظی گفت: با رصد اطلاعاتی، مسیر حرکت خودرو مشخص و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در کمربندی خروجی شهر یاسوج متوقف شد.

او افزود:  در بازرسی کامیون ۱۸۲ شلیف طاقه پارچه قاچاق کشف شد که در پوشش بار ذرت در حال انتقال به استان تهران بود .

فرمانده انتظامی استان بوشهر با عنوان اینکه طبق نظر کارشناس مربوط ارزش این محموله ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر شد و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت وتلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

کلاهبرداری با روش رسید جعلی

رئیس پلیس آگاهی استان  بوشهر گفت: کلاهبردار حرفه‌ای با ۲۰ فقره کلاهبرداری به روش رسید جعلی دستگیر شد.

سرهنگ جوشن سهرابی ادامه داد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها از سوی فردی ناشناس که با عنوان خریدار کالا در سایت دیوار و یا به صورت حضوری از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او با توجه به اظهارات شکات بیان کرد: متهم با مراجعه به مغازه و فروشگاه‌ها و یا اشخاصی که کالایی را در سایت دیوار برای فروش درج کرده‌اند اقدام به خرید می‌کرد و هزینه را با موبایل بانک پرداخت می‌کرد. او با نشان دادن رسید پرداخت موفق به فروشندگان، کالا را دریافت می‌کرد و در جواب اینکه چرا پیامک انتقال وجه برای فروشنده فرستاده نشده، اعلام می‌داشت که به علت اختلال بانکی پیامک ارسال نشده است و با همین ترفند با برداشتن کالا از محل متواری می‌شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با توجه به اینکه متهم از خود نشانی به جای نمی‌گذاشت، با هدایت و راهنمایی شکات و اقدامات فنی و استعلام از بانک‌های اطلاعاتی، در نهایت متهم شناسائی، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 سهرابی گفت: متهم در بازجویی پلیس، پس از اعتراف به بزه ارتکابی، اعلام کرد که پس از خرید کالا به بهانه پرداخت وجه از طریق تلفن همراه، با برنامه رسید جعلی مشخصات فروشنده را در موبایل تنظیم و تصویر آن را در تلفن خود به فروشندگان ارائه و گا‌ه نیز پیامک می‌کرده است.

او بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده و پس از تکمیل تحقیقات با دستور مقام قضائی با قرار وثیقه روانه زندان شده است.

دستگیری سارق در دشتی و عسلویه

دو سارق در شهرستان‌های دشتی و عسلویه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان دشتی ماموران پلیس آگاهی موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و در یکی از محله‌های شهر خورموج دستگیر کنند.

سردار خلیل واعظی افزود: این سارق به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل و احشام در دشتی اعتراف کرد.

او همچنین از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در عسلویه خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی، یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را که در چندین فقره سرقت اماکن خصوصی نقش داشته، در یکی از محله‌های شهر عسلویه و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: متهم در تحقیقات و بررسی‌های پلیسی به ارتکاب ۱۴ فقره سرقت اماکن خصوصی در آن شهر اعتراف کرد.

 کشف ۱۰ کیلو گرم تریاک در عسلویه

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه گفت: با دقت عمل ماموران انتظامی محموله ۱۰ کیلو گرمی تریاک کشف شد.

سرهنگ پیمان فتاحی افزود: ماموران پاسگاه ایست و بازرسی شهید مصطفی خمینی در جاده ورودی شهرستان عسلویه با هوشیاری و دقت عمل، موفق شدند در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس یک محموله موادمخدر را کشف کنند.

او ادامه داد: ماموران هنگام بازرسی از اتوبوس به یک از مسافران مشکوک شدند و در وسایل همراه او ۱۰ کیلو گرم تریاک کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه بیان کرد: یک متهم در این زمینه دستگیر شد.

توقیف بیش از دو میلیاردریال کالای قاچاق در تنگستان

چهار دستگاه خودرو سواری حامل انواع کالای قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال در تنگستان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی بخش ساحلی دلوار در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، با کنترل تردد خودرو‌های عبوری، موفق شدند چهار دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق را متوقف کنند.

سرهنگ  حسین خواجه افزود: کالا‌های قاچاق کشف شده شامل، انواع نوشیدنی، لاستیک خودرو، قفل و شیشه سکوریت خارجی  بدون مدارک گمرکی است که ارزش آن‌ها دو میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او گفت: در این زمینه چهار دستگاه خودرو سواری توقیف شد و چهار متهم دستگیر شدند.

طلا و جواهرات خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید

رئیس پلیس آگاهی استان به شهروندان بوشهری توصیه کرد به منظور جلوگیری از دسترسی سارقان به طلا و جواهرات خود آن‌ها را در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند.

سرهنگ جوشن سهرابی گفت: سهل انگاری در نگهداری زیور آلات باعث وسوسه سارقان برای سرقت به عنف و سرقت از منازل به ویژه در تعطیلات می‌شود.

او، حمل آسان، ارزش بالا، مخفی کردن مناسب و فروش آسان را از مههم‌ترین انگیزه‌های سرقت طلا عنوان کرد و افزود: نمایش ظاهری زیور آلات و طلا از سوی خانم ها، زمینه‌ای برای تهدید از جانب مجرمان فراهم می‌کند و موجب آسیب‌های جسمی، روحی و خسارت‌های مادی و معنوی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر، مهم‌ترین روش نگهداری طلا و جواهرات را استفاده از صندوق امانات بانک‌ها دانست زیرا پیشگیری از ایجاد خطر و آسیب پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود افراد خانواده هنگام خروج از منزل دغدغه نداشته باشند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث کشف کالای قاچاق کلاهبرداری سرقت طلا فرمانده انتظامی استان بوشهر پلیس آگاهی استان اماکن خصوصی کالای قاچاق فقره سرقت رسید جعلی دستگیر شد بانک ها کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا هاشمی‌فر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی پایش و رصد اطلاعاتی شبانه‌روزی و دقیق پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مغایرت وزنی در محموله ترانزیتی پارچه از یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را مشاهده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و به کشف ۱۰ تن انواع پارچه خارجی قاچاق موفق شدند.

وی ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این راستا پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 6094490

دیگر خبرها

  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد