Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@21:03:26 GMT

اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان روستایی و عشایری 

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۰۲۱۲

اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان روستایی و عشایری 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیتا احمدیان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پروژه ملی استقرار استانداردهای کشاورزی ویژه زنان روستایی با هدف ترویج فرهنگ تولید و معرفی محصولات گواهی شده در هفت شهرستان ارومیه، بوکان، خوی، نقده، میاندوآب، چالدران و سردشت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: این پروژه ملی در محصولات انگور، سیب، گوجه‌فرنگی، سماق، پیاز، سیب‌زمینی، درختان هسته‌دار و کدوی آجیلی در سال ۹۹ اجرایی خواهد شد.  

احمدیان افزود: هدف آن تولید محصولاتی است که باقی مانده سموم، نیترات و فلزات سنگین آن‌ها در حد مجاز باشد و بتواند گواهی استاندارد تشویقی را دریافت کند و همچنین با مدیریت منابع آب و خاک به حفظ و پایداری این منابع کمک کند.  

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان عشایری و روستایی براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در سال جاری با هدف تولید و کشت گیاهان دارویی درآمدزا مطابق با اقلیم منطقه و افزایش اشتغال پایدار در مناطق محروم و کاهش تخریب منابع و گونه‌های در حال انقراض پیش‌بینی شده است.  

وی افزود: در سال ۹۹ این پروژه در شهرستان خوی به دلیل موقعیت آب و هوایی و وجود توتستان‌های بومی با توزیع ۲۰ جعبه تخم نوغان بین متقاضیان اجرا می‌شود.  

احمدیان اظهار کرد: در این راستا سی‌دی آموزشی و سایر نهاده‌ها و وسایل مورد نیاز پرورش کرم ابریشم تهیه و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.  

کد خبر 511357 برچسب‌ها عشایر استان آذربایجان غربی کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گیاهان دارویی عشایر استان آذربایجان غربی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟