Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور با اشاره به تأکید استاندار قم مبنی بر اختصاص زمین تا پایان خردادماه  برای ساماندهی کارگران گفت: با اختصاص این  زمین در مساحت ۳۰۰ مترمربع، امیدواریم به‌زودی کارگران ساختمانی در قم ساماندهی شوند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

عباس شیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا درکشور و استان قم سبب بیکاری اکثر کارگران شده است، اظهار داشت: طی جلساتی که با مسئولان استانی و خیرین استان داشتیم با خیریه کریمه اهل‌بیت(س) آشنا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور بیان کرد: بر اساس آماری که از کارگران ساختمانی استان در اختیار داریم حدود 5500 نفر از آن‌ها مستأجر هستند که با استثنایی تعداد فوتی‌ها و مستمری‌بگیران 5 هزار نفر باقی ماندند که به این افراد از سوی خیریه کریمه اهل بیت(س)، کارت هدیه 500 هزارتومانی داده شد که یا به‌صورت نقدی پرداخت و یا در قالب کارت هدیه بود.

وی با بیان آخرین وضعیت کارگران ساختمانی که براثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، گفت: وضعیت این کارگران مطلوب نبوده و باید توجه به این قشر از جامعه صورت بگیرد.

شیری سپس با گلایه از برخی خیرین که سر چهارراه‌ها و میادین اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در میان کارگران می‌کنند، تأکید کرد: انتظار داریم خیرین به انجمن کارگران ساختمانی مراجعه و از طریق این انجمن کمک‌ها انجام شود.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با تأکید بر لزوم حفظ شأن و حرمت کارگران در کمک‌رسانی و توزیع این بسته‌ها خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند به انجمن کارگران ساختمانی مراجعه و ما اسامی کارگران را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا این بسته‌ها با حفظ شأن و منزلت آن‌ها در میانشان توزیع شود.

افزایش حق مسکن دوای درد کارگران نیستواکنش نماینده کارگران به جلسه فردای شورای عالی کار/ عدالت مزدی با «فقط افزایش حق مسکن» محقق نمی‌شوداصلاح حداقل دستمزد کارگران این هفته بررسی می‌شود

وی از توزیع 2500 بسته معیشتی در میان خانواده کارگران ساختمانی در قم خبر داد و گفت: انجمن کارگران ساختمانی اسامی تمامی کارگران را در اختیار داشته و اگر این کمک‌ها از طریق انجمن صورت بگیرد از چند بار گرفتن بسته‌های حمایتی جلوگیری خواهد شد.

شیری ابراز کرد: از 1100 نفر از کارگران ساختمانی که برای کار سر میادین می‌ایستند توسط انجمن کارگران ساختمانی ثبت‌نام به عمل آمد و به همه آن‌ها بسته حمایتی داده شد.

 بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور در ادامه به آخرین وضعیت ساماندهی کارگران ساختمانی اشاره و عنوان کرد: طی جلساتی که با اعضای شورای اسلامی  شهر قم داشتیم در کمیسیون مربوطه مصوب شد زمینی در اختیارمان قرار دهند تا مجتمعی برای ساماندهی کارگران احداث و ساخته شود.

وی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر اختصاص زمین تا پایان خردادماه تصریح کرد: با اختصاص این  زمین در مساحت 300 مترمربع، امیدواریم به‌زودی کارگران ساختمانی در قم ساماندهی شوند.

شیری در پایان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور مراسمات رسمی در هفته کارگر نداشتیم اما از آن‌ها به‌صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون کارگران ساختمانی انجمن کارگران ساختمانی کارگران ساختمانی در قم ساماندهی کارگران بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان فاقد بیمه و چهار سال است که جهت برخورداری ازاین مزایا ثبت‌نام کرده و در صف انتظار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شاکر ابراهیمی پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، "معیشت و امنیت کاری" را دو دغدغه جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسئولان زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارگران کردستانی را فراهم کنند.

وی از کارگران به عنوان سرمایه کشور نام برد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نیز در راستای بهبود وضعیت معیشت جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آنقدر برای جامعه کارگر ارزش قائل است که از کارگر به عنوان نیرو و سرمایه ملی کشور نام می‌برد، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای موقت و دستمزد پایین و نابرابر، شایسته کشورمان نیست، امیدواریم مسئولان برای زندگی بهتر این قشر زحمت‌کش قدم بردارند.

وی افزایش تعداد بیمه‌شدگان جامعه کارگری و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در استان را مایه خرسندی دانست و بیان کرد: مسئولان در راستای احیای واحدهای کارگری و ایجاد اشتغال همت کنند.

مزد کارگران بر اساس قانون کار افزایش یابد

ابراهیمی خطاب به معاون وزیر کار؛ به گله‌مندی جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رفت مزد کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار افزایش یابد، زمانی که دستمزدمان افزایش یافت دلار 43 هزار تومان بود اکنون نرخ آن کلی افزایش یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه درآمد و مزد کارگران زیر خط فقر است، عنوان کرد: زندگی پادشاهی نمی‌خواهیم! همان سبد معیشت کافی است.

درمان مستقیم؛ مطالبه کارگران از دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان  درمان مستقیم به منظور کاهش هزینه‌های درمان را یکی از مطالبات جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و تاکید داشت: نمی‌توانیم برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کنیم چراکه وضعیت کنونی اقتصادی چنین شرایطی را برایمان فراهم نمی‌کند بنابراین از دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتظار می‌رود که درمان مستقیم وبهره‌مندی از خدمات پزشکی را برای این قشر فراهم کند.

وی با بیان اینکه اکثر کردستانی‌ها یارانه‌بگیر و درآمد زندگی‌شان پایین است، اظهار کرد: تقویت ورزش کارگری از دیگر مطالبات ماست که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شاکری با اشاره به اینکه 21 هزار نفر کردستانی بیمه شده کارگران ساختمانی هستند، اذعان داشت: 25 هزار نفر کارگر دیگر در استان جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و از سه چهار سال گذشته چشم‌انتظار و در صف انتظار هستند، امیدواریم رفع این مشکل به عنوان دستاورد سفر معاون وزیر کار تقدیم جامعه کارگری شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان افزود: مشکل دیگر جامعه کارگری این است که اگر کارگری بخواهد به قصد سفر یا حتی کار کردن به کشور عراق برود، به محض مهر کردن پاسپورتشان، بیمه آنان قطع می‌شود که امیدواریم این مشکل برطرف و آنان نیز بتوانند از این مزایای سفر برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه