Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:08:30 GMT

۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد دام در کرمانشاه کشف و امحا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۰۵۵۴

۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد دام در کرمانشاه کشف و امحا شد

ایرج کاکایی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: تیم مشترک متشکل از بازرسان و کارشناسان ادارات دامپزشکی، اجراییات، بهداشت، اصناف و نماینده‌ای از فرمانداری در این عملیات حضور داشتند و متخلفان بهداشتی در این مناطق از شهر کرمانشاه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلف بهداشتی و تهدید سلامت شهروندان به جد برخورد خواهیم کرد، گفت: در این بازدید مستمر بیش از ۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد از جمله امعاء و احشاء، کله پاچه، گوشت چرخ کرده از قبل حاضر شده کشف، ضبط، جمع آوری و در محل اداره کنترل و پیشگیری از تخلفات شهری شهر کرمانشاه با حضور نمایندگان ادارات مربوطه معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره دامپزشکی کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها در این شهرستان اشاره و اظهارداشت: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

کاکایی از تلاش‌های اکیپ مشترک و پرسنل خدوم دامپزشکی کرمانشاه به خاطر جدیت، پیگیری و پشتکار مثال زدنی در امر نظارت بر اجرای موازین بهداشتی که متضمن سلامت غذای مصرفی همشهریان است، قدردانی کرد.

شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سالانه بیش از ۷۴هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا پرندگان شیر گوشت گوشت قرمز کرمانشاه سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به شناسایی یک محموله بزرگ غیربهداشتی تخم‌مرغ در این استان گفت: این محموله شامل ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور گفت: با ورود دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری و با همکاری اطلاعات سپاه مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان شناسایی و کشف شد.

وی افزود: دو خودرو ایسوزو که به حمل تخم‌مرغ‌های غیربهداشتی بدون هویت و بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی اقدام می‌کردند، در شهرستان ساری توقیف شده و برای رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی، محموله‌هایشان به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی گفت: از این دو خودرو 400 کارتن معادل 4900 کیلوگرم تخم‌مرغ، بدون نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط توقیف شد. در این محموله‌ها اطلاعاتی همچون تاریخ تولید و انقضا درج نشده و جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، حمل و نقل غیربهداشتی و نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو صورت گرفته بود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: شهروندان از خریداری تخم مرغ شکسته، کثیف، ترک خورده یا نگهداری شده در خارج از یخچال خودداری کنند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی افزود: تخم مرغ ها باید نشانه و تاریخ داشته باشند و تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: این اداره کل از طریق سامانه 1512 آماده دریافت شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان