Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پالایشگاه هفتم پارس جنوبی که روند تکمیل شدن را پشت سر می‌گذارد در حال انجام اقدام‌هایی مناسب برای بهبود کمّی و کیفی تولیدات فازهای 17 و 18 است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن اسعدی، مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: بر اساس مأموریت سازمانی مجتمع گاز پارس جنوبی و در راستای ارزش‌آفرینی پایدار در بالاترین سطح ممکن از مخزن گازی مشترک، پالایشگاه هفتم در سال جاری که سرآغاز سومین سال راهبری پالایشگاه بعد از فرآیند تحویل و تحول است، اقدام‌های مهمی در راستای تولید پایدار در برنامه‌ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مطالعات افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه از 5 درصد به 10 درصد و آزمون میدانی در هر چهار ردیف گازی واحدهای پایین‌دستی و همچنین مهار هدررفت‌ها از جمله سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل غیرعادی را در دستور کار داریم، برنامه‌ها نیز تدوین شده و در حال پیگیری و اجراست.
مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در ادامه به اولویت‌های اصلی این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: انجام تعمیرات دوره‌ای سطح B سه دستگاه از توربوکمپرسورهای صادرات و انجام تعمیرات و عملیاتی کردن دو دستگاه توربوکمپرسور از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو در فازهای 17 و 18 است.
اسعدی افزود: راه‌اندازی سه دستگاه کمپرسور off gas که از فعالیت‌های باقیمانده طرح بوده، در کارگروه‌های تخصصی پالایشگاه در حال اجرا است و واحدهای بازیافت گوگرد در فاز 18 شامل AGE, TGTU و دو واحد Claus و همچنین TGTU فاز 17 نیز امسال راه‌اندازی می‌شوند.
وی تصریح کرد: مقدار گوگرد تولیدی پالایشگاه نیز پارسال حدود 74 درصد افزایش داشته است.
کاهش 50 درصدی سوزاندن گازهای مشعل غیرعاد فازهای 17 و 18
مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی درباره برنامه‌های زیست‌محیطی این پالایشگاه نیز اظهار کرد: برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست در فازهای 17 و 18 تدوین شده که امسال دنبال می‌شود.
اسعدی اظهار کرد: شرایط زیست‌محیطی پالایشگاه با وجود فعالیت‌های باقیمانده از طرح در زمان تحویل و تحول، روند رو به بهبودی در سال گ98 داشته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از نیروهای توانمند در سطح پالایشگاه، تعدادی از برنامه‌ها اجرا و بخشی هم امسال محقق خواهد شد.
وی افزود: از نکات بارز شرایط محیط‌ زیست در بخش هوا کاهش 50 درصدی فلرینگ غیرنرمال با راه‌اندازی نخستین کمپرسور off gas بوده که برای کمپرسورهای بعدی هم در دست راه‌اندازی است و به‌زودی محقق خواهد شد.
مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی تصریح کرد: با بهینه‌سازی واحد AGE فاز 17، موفق به دریافت کل گاز اسیدی چهار ردیف گازی و حذف فلرینگ گاز اسیدی شدیم که کار ارزشمندی از مشارکت همکاران مهندسی فرآیند و بهره‌برداری و محیط زیست بوده و کل این گاز غنی‌شده به یک واحد بازیافت گوگرد هدایت می‌شود که نخستین تجربه در سطح مجتمع است.
اسعدی با بیان اینکه امسال هم برنامه‌های تکمیلی در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌زودی با راه‌اندازی کمپرسور دوم off gas کاهش چشمگیری در حوزه فلرینگ حاصل می‌شود. برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست نیز تدوین شده که در بخش هوا برای فلرینگ و کاهش SO2، شامل راه‌اندازی کمپرسورهای off Gas و راه‌اندازی واحدهای باقیمانده بازیافت گوگرد است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فازهای 17 و 18 راه اندازی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز

 رضا طرفی سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی (اسکید مونتد) در خصوص اورهال و تعمیرات اساسی این واحد گفت: نظر به اینکه راهبری این واحد عملیاتی در سال ۱۴۰۲ به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده شد و با توجه به برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران برای برداشت هر چه بیشتر و افزایش تولید از میادین مشترک؛ بعد از تحویل‌گیری این تاسیسات از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفت.

او می‌گوید: این واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز، پنج سال در سرویس بوده و پیش از این تعمیرات اساسی بر روی آن انجام نشده است.

به گفته او بر همین اساس شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های خود را برای اصلاح، تعمیر، نگهداری و بازرسی مخازن موجود به منظور افزایش تولید و کارایی بهتر تجهیزات فرآیندی را آغاز کرد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد گفت: طی جلساتی مشترک در همه بخش‌ها الزامات مورد نیاز در نظر گرفته شد و بعد از صدور مجوز‌های قانونی و دستورالعمل‌های اجرایی و ایمنی از سوی مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان به پیمانکار، کار تعمیرات اساسی از ۱۹ فروردین ماه سال جاری با نظارت و مدیریت ما آغاز شد.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی بر روی پنج مخزن نفت شامل سه مرحله تفکیک‌گر و دو مرحله نمک‌گیر انجام شد، افزود: مراحل تمیز کاری و تعمیر با خارج کردن ۶۰۰ قطعه داخلی آغاز شد و مرحله بستن آنها طی روز‌های اخیر به پایان رسید.

طرفی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و راه‌اندازی مجدد ردیف اول این واحد، گفت: قبل از راه‌اندازی مجدد تمامی برنامه‌های ایمنی، PSSR (بازبینی ایمنی پیش از راه‌اندازی) و موارد مربوط به الزامات قبل از راه‌اندازی در جلسات تخصصی بررسی و با اجرای تمام الزامات ایمنی راه‌اندازی مجدد انجام شد.

سرپرست واحد فرآورشی اسکید مونتد ادامه داد: در این تعمیرات اساسی ۶۰۰ متر مربع از مخازن و تجهیزات، ۶۰۰ قطعه، تمامی شیرآلات فرآیندی، پمپ‌ها و دیگر تجهیزات مربوط به ردیف اول کارخانه شستشو، سرویس و تعمیر گردید.

به گفته او در این مدت از فرآیند اورهال تمام مراحل کار با هماهنگی، نظارت بازرسی و HSE انجام شد و هیچگونه حادثه‌ای رخ نداد و رعایت نکات ایمنی را در درجه اول اهمیت کار قرار دادیم.

طرفی در پایان از کلیه کارکنان جهادی و سخت‌کوش شاغل در واحد‌های عملیاتی، تعمیراتی و ستادی خود که در جهت انجام این اورهال در میدان آزادگان جنوبی تلاش و فعالیت ۲۴ ساعته داشتند تقدیر و تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته