Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:16:55 GMT

رهاسازی آب از سد شهرچای به دریاچه ارومیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۰۹۸۶

رهاسازی آب از سد شهرچای به دریاچه ارومیه آغاز شد

اتابک جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات رهاسازی آب از سد مخزنی شهر چای به سمت دریاچه ارومیه از روز گذشته با دبی ۱۶ مترمکعب بر ثانیه آغاز شده است.

وی بیان کرد: با رهاسازی این میزان آب مناطق پایین دست سد تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مردم و ساکنان محلی ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن باید از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی همچنین از کشاورزان منطقه خواست تا جهت حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیرمجاز آب در طول مسیر برای اهداف زراعی خودداری کنند.

جعفری افزود: امسال تراز دریاچه با توجه به بارندگی‌های مناسب، افزایش دبی رودخانه‌ها و اجرای برنامه‌های راهبردی از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه رشد بسیار خوبی داشته و تالاب‌های اقماری این دریاچه نیز از وضعیت آبی مطلوب برخوردار است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله ذخیره و انتقال آب و بازگشایی مسیر رودخانه‌های حوضه دریاچه ارومیه نقش مهمی در ورود آب بیشتر به این دریاچه داشته است.

به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال / از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

برچسب‌ها ارومیه دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارومیه دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی