Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:48:05 GMT

نظر رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان درباره قیمت پراید

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۱۰۱۲

نظر رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان درباره قیمت پراید

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اعتقاد بر اینکه با احتساب تورم امروز، قیمت پراید باید ۶۰ میلیون تومان باشد، گفت: خودروسازان باید قیمت خودرو را بر روی حاشیه بازار و با اختلاف ۵ میلیون تومان اعلام کنند، تا افراد برای ثبت نام خودرو صف نکشند و بازار ملتهب نشود.

حمیدرضا قندی در گفت‎وگو با ایسنا در خصوص نوسانات بازار خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط کشور بسیاری بر روی بازار خودرو، دلار، طلا و مسکن تمرکز کرده‌اند، در صورتی‌که اگر به سوی هر کدام یک از صنوف برویم شاهد افزایش قیمت و تورم در آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: متاسفانه با قرارگرفتن خودرو در ردیف کالاهای سرمایه ای، صنف بنگاه داران خودرو و فعالان قدیمی این رسته فلج شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان این‌که خودروهای داخل نمایشگاه امانتی و متعلق به مشتریانشان برای فروش است، افزود: نمایشگاه‌ها در شرایط فعلی هیچ ثبت‌نامی برای خرید خودرو و احتکار و عرضه به بازار ندارند، اما متاسفانه بسیاری از مردم نقدینگی خود را برای سرمایه‌گذاری و به امید افزایش قیمت وارد بازار خودرو می‌کنند که موجب نوسانات شدید قیمت می‌شود.

وی به نقش دو شرکت ایران خودرو و سایپا در نوسانات بازار خودرو اشاره کرد و گفت: از ایام عید تاکنون و در پی شیوع کرونا میزان تولید دو شرکت خودروساز به شدت کاهش یافته و حتی برخی نمایندگی ها اعلام می کنند که ساپیا تنها چهار خودرو را در یک هفته فاکتور کرده است.

قندی با تاکید بر اینکه نمی‌توان بازار خودرو را با دستور و فشار بر روی بنگاه‌ها و مصرف کنندگان و حتی دلالان نگه داشت، افزود: تنها راهکار بهبود شرایط بازار، تولید و تزریق خودرو به بازار است، از سوی دیگر رویه ثبت نام و قرعه کشی شرکت های خودروساز برای ثبت نام خودرو و ... راهکار حل مشکل این بازار نیست.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۳ در کنار کارت پیکان های لوکس تولیدی از سوی ایران خودرو درج شده بود که «خودرو تا سه سال غیرقابل انتقال است»، پیشنهاد داد، دو شرکت خودروساز می‌توانند به این نحو ثبت نام کنند که افراد متقاضی از سال ۱۳۸۳ تاکنون هیچ خودروی پلاک ملی به نام آنها ثبت نشده باشد و در سند ثبت شود که خودرو تا پنج سال غیرقابل انتقال باشد، در این شرایط خودرو به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به نقش دو شرکت ایران خودرو و سایپا در وضعیت بازار خودرو، گفت: به طور قطع نمایشگاه‌داران، خودروها را احتکار نکرده‌اند، هم‌چنین به دلیل کرونا طی چند ماه گذشته شاهد کاهش تولید خودرو هستیم و هم‌چنین از سوی دیگر قیمت ۳۰ نوع مواد اولیه به کار رفته در خودروها افزایش یافته است که سبب افزایش قیمت این محصول شده، در این شرایط خودروسازان خودروهای خود را زیر قیمت نمی فروشند.

تاثیر ۷۰ درصدی سایت‌های آگهی خودرو در حباب قیمت

وی همچنین با تاکید بر نقش سایت‌های تبلیغاتی در افزایش و حباب قیمت خودرو، اظهار کرد: متاسفانه ابتدا اجازه دادند این سایت ها بازار خودرو را بر هم بزنند و سپس اعلام می‌کنند که آنها اجازه درج قیمت را ندارند، در حالی که نمایشگاه داران سراسر کشور باید تعیین کننده قیمت خودرو و فروش به مصرف کنندگان باشند نه سایت های تبلیغ و آگهی خودرو.

قندی تصریح کرد: در حال حاضر سایت‌ها حدود ۷۰ درصد در نابسامانی و حباب قیمت خودرو تاثیر دارند و اگر قیمت ها اعلام نشود مصرف کنندگان به نمایشگاه ها مراجعه می‌کنند، البته طی دو هفته گذشته به شخصه به مشتریان خود تاکید کرده‌ام که خودرو صفر خرید نکنند، چرا که قیمت ها کاذب است.

وی گفت: البته با دستور رئیس جمهور، سازمان بازرسی و وزارت صمت، از روز شنبه تاکنون بازار خودرو با روند کاهش قیمت بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان مواجه بوده، با این وجود قیمت‌ها همچنان کاذب است، چراکه با احتساب تورم امروز، قیمت پراید برای مصرف کننده باید ۶۰ میلیون تومان و نه ۹۰، ۸۰ و ۷۰ میلیون تومان باشد.

کسری بودجه شرکت های خودروساز

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اعلام نشد، اظهار کرد: خودروسازان باید قیمت خودرو را بر روی حاشیه بازار و با اختلاف ۵ میلیون تومان اعلام کنند، تا افراد به سمت صف های طولانی ثبت نام برای خودرو نروند، متاسفانه قیمت خودروها به صورت کارشناسی روز اعلام نمی‌شود.

وی به کسری بودجه شرکت های خودروساز اشاره کرد و افزود: خودروسازان برای تامین و جبران هزینه های خود از طریق پیش فروش و ثبت نام تامین مالی می کنند، اما امروز صنعت خودروسازی نیازمند کار کارشناسی است و مشکل این صنعت با دستور  حرف و وعده ... حل نمی شود.

قندی درباره بازار خودروهای دست دوم نیز گفت: اکنون بازار در حال رکود است و با وجود افزایش قیمت خودرو، خرید و فروش بسیار کم انجام می‌شود، حتی نمایشگاه داران اصفهان هفته ای دو خودرو هم معامله نمی‌کنند، با این وجود قیمت خودروهای دست دوم براساس خودروهای صفر کیلومتر مقایسه و تعیین قیمت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرايد قيمت خودرو بازار خودرو خودروسازان میلیون تومان افزایش قیمت بازار خودرو قیمت خودرو دو شرکت سایت ها ثبت نام بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از اقتصاد آنلاین فبا مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد.


قیمت روز انواع خودرو شاهین
برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۱۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۸۵,۰۰۰ ۶۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۴۷,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۹,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898904

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳