Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ایتالیا قرار است امروز (چهارشنبه) به منظور پرداخت کمک‌های مالی به کسب وکارها و خانواده‌هایی که درپی رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، بسته محرک اقتصادی خود را به ارزش ۶۰ میلیارد دلار تصویب کند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، دولت ایتالیا قرار است امروز (چهارشنبه) به منظور پرداخت کمک‌های مالی به کسب وکارها و خانواده‌هایی که درپی رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، بسته محرک اقتصادی خود را به ارزش 60 میلیارد دلار تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت جوزپه کنته پس از هفته‌ها تأخیر قرار است این بسته 55 میلیارد یورویی (60 میلیارد دلاری) را برای خانواده‌هایی که پس از گذشت بیش از 2 ماه قرنطینه سراسری در این کشور متحمل ضرر اقتصادی شده اند، تصویب کند.

تنش در ائتلاف کنته باعث شده است تا این طرح بودجه که در ابتدا «فرمان آوریل» نامگذاری شده بود، با تأخیر بسیار زیاد مواجه شود.

جلسه کابینه دولت ایتالیا که قرار بود عصر یکشنبه برای تصویب این بسته برگزار شود، بارها و بارها تغییر کرد و به روز چهارشنبه ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی موکول شد.

مقامات ایتالیا می‌گویند این طرح هنوز در معرض تغییر است. به گفته این مقامات اقدامات اصلی این طرح شامل موارد زیر است:

- اختصاص مبلغ 15 میلیارد یورو برای کمک به شرکت‌ها و پرداخت دستمزد کارکنان آن‌ها

- اختصاص 6 میلیارد یورو کمک بلاعوض برای شرکت‌های کوچک

- تعلیق مالیات منطقه‌ای تولید برای شرکت‌هایی که فروش آن‌ها به 250 میلیون یورو برسد

- اختصاص 1.6 میلیارد یورو تا 2 میلیارد یورو برای کمک به مشاغل برای پرداخت اجاره و قبض

- اختصاص حدود 3 میلیارد یورو برای اقدامات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی

- اختصاص 4.5 میلیارد یورو برای کارگران خود اشتغالی و فصلی

- اختصاص درآمد اضطراری برای کارگرانی که در اقتصاد زیرزمینی یا همان بازار سیاه به دام افتاده‌اند

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار