Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فخری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هفتگی از واحدهای صنعتی شهرستان شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون به این پالایشگاه هشت هکتارزمین اختصاص داده شده که برای توسعه بیشتر دستکم به ۴۰ هکتار دیگر نیاز دارد که با پیگیری های لازم این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیگیری حل مشکل آب این پالایشگاه در دستور کار است، افزود: اکنون مشکل گاز این واحد برطرف شده و با تلاش مسوولان شهرستان و استان شاهد راه‌اندازی این پالایشگاه در شهریورماه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عملیات اجرایی پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود از سال ۹۲ با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرآوری مواد نفتی در سه گام آغاز شد.

مرحله نخست آن که با تجهیزات بومی ساخته شد سال ۹۴ به بهره برداری رسید اما در سال ۹۷ به دلایل گوناگون مانند تامین نشدن مواد اولیه تعطیل شد.

  معاون استاندار سمنان ادامه داد: شرکت فولاد شاهرود هم  مشکلاتی از جمله توسعه کارخانه را دارد که مراحلی از آن طی شده و نیاز به مجوزهای ماده ۳۲ دارد که بزودی این پروانه‌ها گرفته می شود.

به گفته فخری اختلافات شرکت فولاد و شرکت توربوژنراتور با سازمان تامین اجتماعی هم با حضور مسوولان در هفته آینده بررسی و حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد یکی از فعالترین واحدهای صنعتی شاهرود است، ابراز داشت: این شرکت با تولید انواع میلگرد با قطر هشت تا ۴۰ و همچنین تولید شمش نقش بسزایی در اشتغال شهرستان ایجاد کرده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین مقدمات برای برنامه ریزی موضوع شناخت محیط است، تصریح کرد: بر مبنای شناخت از محیط می توان برنامه ریزی را طراحی کرد که در شاهرود هم با این هدف بازدیدهای میدانی از واحد های صنعتی در سال "جهش تولید" در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته فخری چهارشنبه هرهفته به بازدیدهای میدانی از واحد های صنعتی، نشست ها و پیگیری مشکلات با هدف رفع موانع تولید اختصاص داده شده است.

فرماندار و مسوولان شهرستان شاهرود امروز از شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی و همچنین شرکت فولاد شاهرود بازدید کرده و برخی از مشکلات و موانع تولید این ۲ واحد صنعتی را بررسی کردند.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت فولاد قطر نفت و گاز سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شرکت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

ایسنا/هرمزگان با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک توسط اعضاء هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین، آنان از بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در این کشور بازدید کردند.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان به کشور چین امروز اعضای هیات از نمایشگاه مذکور در راستای ایجاد صنایع پایین دستی و پترو پالایشگاهی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار موضوع بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: در همین راستا دوتا از واحدهای صنعتی تولید کننده جهت طرح توسعه واحد تولیدی خود اقدام به عقد قرارداد کردند.

قاسمی اذعان کرد: بسته بندی های صیفی جات که گاها با ضایعات مواجه می شدند نیاز به اصلاح خط تولید داشتند که در این سفر واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با عقد قرارداد با طرف چینی، خط تولید طرح توسعه این واحد بسته شد.

وی افزود: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آبهای طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی شوند و می توانند این تولیدات در صادرات غیرنفتی و یا تکمیل زنجیره ها کمک رسان باشند، در ثبت سفارش و واردات آنها، حمایت کنیم.

خلیل قاسمی قاسمی گفت: واحد تولید کننده قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی جهت خرید سی دی های تولیدی PVC شد.

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که برای توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی که ۷ نواحی صنعتی در سال گذشته راه اندازی شد، حمایت از این واحدهای صنعتی مستقر در آنجاست.

وی افزود: تامین تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ و واردات تجهیزات و ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران در محیطهای نمایشگاهی بین المللی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: سیاست گذاریهایی که برای رونق بخشی شهرکها و نواحی صنعتی داشته ایم، حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه تاثیر بزرگی داشته است.

وی در پایان گفت: در بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک، واحدهایی که در این بخش فعالیت داشتند با حضور در این نمایشگاه بخشی از مذاکرات خود را انجام دادند که با امضای قرارداد به شکل عملی در استان هرمزگان شاهد به بهره برداری این صنایع خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ