Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات شورای عالی قضایی عراق امروز طی دیدار با نخست وزیر این کشور بر آمادگی خود برای همکاری در زمینه مبارزه با جرایم و به خصوص فساد اداری و تروریسم تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قاضی «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق روز چهارشنبه بر حمایت از نخست وزیر عراق در پرونده مبارزه با فساد تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زیدان به همراه موفق العبیدی، رئیس دادستانی کل و جاسم محمد عبود، رئیس کمیته نظارت قضایی و رحیم عبد حسن، مدیر کل دایره حراست قضایی امروز به دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق رفتند».

بر اساس این بیانیه رئیس شورای عالی قضایی و نخست وزیر عراق بر اهمیت همکاری میان دو قوه قضائیه و مجریه برای اجرای حاکمیت قانون تاکید کردند.

زیدان همچنین حمایت خود را از خط مشی نخست وزیر در مبارزه با همه اشکال جرایم و بخصوص در مبارزه با فساد اداری، تروریسم و جرایم سازمان یافته اعلام کرد.

یکی از اهداف اعتراضات اکتبر سال ۲۰۱۹ تاکنون در عراق مبارزه با فساد اداری در این کشور بوده و مصطفی الکاظمی که چند روزی است سکاندار پست نخست وزیری شده، رسیدگی به این پرونده را در راس اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قضایی عراق مبارزه با فساد نخست وزیر شورای عالی قضایی مبارزه با فساد قضایی عراق فساد اداری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد

دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه، «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق این کشور را به طور قطعی مجرم شناخته شد.

به گزارش ایسنا، دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه روز چهارشنبه همچنین دستور داد تا محاکمه‌ای جدید به‌منظور بازتعریف ماهیت احکام زندان و میزان خساراتی که باید به مجلس ملی پرداخت شود، تشکیل شود.

رسانه‌های فرانسوی خبر داده‌اند فیون و «پنه لوپ فیون» همسرش و همچنین «مارک ژولو» معاون سابق نخست‌وزیر به دلیل مشاغل ساختگی در مجلس ملی، به‌ویژه به دلیل اختلاس از بودجه عمومی و همدستی، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

نخست‌وزیر سابق فرانسه پس از محکومیت خود در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال زندان شامل یک سال زندان قطعی، ۱۰ سال عدم صلاحیت و جریمه ۳۷۵۰۰۰ یورویی در مورد مشاغل ساختگی همسرش به دادگاه عالی تجدیدنظر اعتراض کرد. پنه

نیز به نوبه خود به ۲ سال حبس تعلیقی، ۲ سال عدم صلاحیت و جریمه ۳۷۵۰۰۰ یورویی محکوم شد.

این سه متهم همواره اتهام‌های خود را انکار کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب