Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@02:45:39 GMT

سوددهی شرکت هوندا به پایین‌ترین حد طی ۴ سال گذشته رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۴۸۸۱

 به گزارش رویترز، شرکت هوندا موتور در روز سه شنبه پایین ترین سود عملیاتی خود را طی چهار سال گذشته ثبت کرد و به خاطر عدم اطمینان نسبت به تاثیرات بلند مدت ویروس کرونا بر تقاضای خودروی جهان، هیچ دورنمایی از درآمد خود را برای سال جاری میلادی منتشر نکرد.

 شرکت هوندا و سایر خودروسازان جهان به تدریج فعالیت خود را در کارخانه های خودروسازی از سر گرفته اند ولی با تقاضای ضعیف مواجه هستند چون افزایش بیکاری و نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهان، بر هزینه‌ کرد مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خودروسازان همچنین باید با اختلال زنجیره عرضه و اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی جهت محدود کردن گسترش ویروس کرونا کنار بیایند. این اقدامات تولید در ماه‌های آینده را محدود می کند.

 سود عملیاتی سالانه شرکت هوندا تا پایان ماه مارس 13 درصد کاهش داشت و 634 میلیارد ین (5.9 میلیارد دلار) رسید. این در حالیست که اقتصاددانها پیش‌بینی کرده بودند سود این شرکت 669 میلیارد ین باشد. این شرکت اعلام کرد که ویروس کرونا سوددهی آن را 130 میلیارد ین کاهش داده است.

 شرکت هوندا در 3 ماهه منتهی به 31 مارس، 5.2 میلیارد ین خسارت دید که اولین ضرر و زیان سه ماهه این شرکت طی چهار سال گذشته و نتیجه 28 درصد کاهش فروش خودرو بود.

 برخی تحلیلگران عقیده دارند فروش جهانی خودرو در سال جاری میلادی یک سوم کاهش می یابد. این رقم بسیار بیشتر از 11 درصد کاهش فروشی است که بین سال‌های 2009 و 2010 در بحبوحه بحران مالی جهانی به وجود آمد.

طی یک سال منتهی به پایان ماه مارس، کل فروش سالانه خودروسازان ژاپنی 7.3 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد 4 ساله 26.5 میلیون خودرو رسید. سهم هوندا از این کاهش فروش 8.5 درصد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد