Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروانی از 40 کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک از منطقه کردستان عراق به شهر القامشلی و پایگاه‌های تحت کنترل آمریکا در شمال سوریه رسید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس کارونی از کامیون‌هایی با پلاک منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه وارد شهر «القامشلی» در استان الحسکه سوریه شدند.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد:« این کاروان روز چهارشنبه با عبور از گذرگاه الولید در مرز کردستان عراق با سوریه وارد خاک این کشور شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع آگاه بار کاروان مذکور مصالح ساختمانی، تجهیزات لجستیک و برخی از دیگر ادوات بوده که به دلیل سرپوشیده بودن کامیون‌ها شناسایی بار آنها امکان پذیر نشده است.

روسیا الیوم  شمار کامیون‌هایی را که امروز در قالب کاروان مذکور از منطقه کردستان عراق وارد سوریه شد حدود 40 دستگاه خواند و گفت: این کامیون‌ها به شکل دوره‌ای به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه و غالبا پایگاه‌های آمریکا در الحسکه و شمال و شرق دیر الزور می‌روند.

بر اساس این گزارش کامیون‌های مذکور در قالب کاروان‌های متعدد برای تجهیز پایگاه‌های آمریکا در سوریه وارد این کشور می‌شوند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریست‌ها روز چهارشنبه گزارش داد که نیروهای آمریکایی همچنان به صورت بی‌وقفه در حال تثبیت مجدد نفوذ خود به صورت کامل در منطقه شرق فرات هستند.

این مرکز خبر داد که به صورت دائمی، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد پایگاههای آمریکا در این منطقه می‌شود و این پایگاهها همچنان در حال تجهیز هستند.

به گزارش این مرکز، عملیات گسترش این پایگاه، از زمانی آغاز شد که طی روزهای اخیر، ده‌ها کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی و اسلحه و مهمات به همراه عناصر تروریست آمریکا و نیروهای حاضر در «ائتلاف بین‌المللی» موسوم به ضد داعش، وارد این منطقه شدند.

بنا بر این گزارش، افزون بر این اقدامات، گشتی‌هایی نیز به صورت روزانه در حال گشت‌زنی در بزرگراه بین‌المللی حلب-حسکه هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا کاروان عراق سوریه منطقه کردستان عراق کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد