Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@21:12:23 GMT

تجارت جهانی ۲۷درصد کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۴۲۵

تجارت جهانی ۲۷درصد کاهش می‌یابد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار می‌شود با اعلام این مطلب افزود: این کنفرانس امروز گفت که همه‌گیری کرونا، تجارت جهانی را در سه ماهه نخست سال جاری، ۳ درصد کاهش داده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی این کنفرانس، انتظار می‌رود، روند نزولی تجارت در سه ماهه بعدی سرعت یابد که بر اساس پیش‌بینی آنکتاد کاهش ۲۷ درصدی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: این مساله با کاهش قابل ملاحظه قیمت‌ها به ویژه قیمت نفت، غذا، مواد معدنی و دیگر مواد اولیه همراه شده است با این حال، این آژانس سازمان ملل متحد گفت پیش‌بینی تجاری خود را به صورت ماهانه به روز رسانی می‌کند تا سیاست‌گذاران با به روز کردن اطلاعات بتوانند تصمیم‌های بهتری اتخاذ کنند.

خطر خشونت خانگی در عراق

دوجاریک همچنین به اظهارات امروز «دنیل بل» مسئول دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در عراق اشاره کرد که هشدار داد زنان در این کشور با چندین مشکل اضافی دیگری مواجه هستند.

به گفته بل، «اقدامات محدودیتی اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا در عراق، خطر خشونت خانگی را افزایش داده است».

مسئول دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در عراق اظهار کرد: در همین زمان، آنها به میزان قابل توجهی، توانایی قربانیان را برای گزارش آزارها و یافتن پناهگاه موثر، حمایت و دسترسی به دادگاه کاهش داده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت سازمان ملل متحد تجارت جهانی ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است و با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و باعث می‌شود منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوداگرانه انتقال دهیم.

کد خبر 6090648 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی