Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@03:21:32 GMT

دمنوشی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۵۰۲

دمنوشی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بر خلاف تصور مردم که روزه، سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، روزه‌داری باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و مصرف گیاه‌هایی مانند به لیمو نیز به تقویت آن کمک می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ محسن پویان اظهار کرد: گیاه به لیمو در چای برای خوشبو شدن و خوش عطر شدن استفاده می‌شود و علاوه بر آن دمنوش آن نیز بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به لیمو عطر و طعم بسیار خوبی دارد و از مهم‌ترین مزایای آن تقویت سیستم ایمنی بدن است، افزود: مصرف دمنوش به لیمو از بدن سم زدایی می‌کند و در تصفیه خون نقش دارد.

این پژوهشگر با بیان اینکه سمومی که در اثر مواد غذایی وارد کبد می‌شوند، با مصرف به لیمو تصفیه می‌شود، تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم که روزه، سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، روزه‌داری باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و مصرف گیاه‌هایی مانند به لیمو نیز به تقویت آن کمک می‌کند.

پویان ادامه داد: این گیاه ترمیم‌کننده، ضدالتهاب و ضداسترس بوده و مصرف آن در ماه رمضان در افطار یا سحر بسیار توصیه شده است.

وی با بیان اینکه این گیاه خاصیت ضد تشویش دارد و آرام‌بخش بوده، خاطرنشان کرد: گل و برگ گیاه به‌لیمو به صورت دم کرده یا چای گیاهی آرام بخش اعصاب ضد اسپاسم تب بر و ضد نفخ است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: برای تهیه دم کرده از پنج گرم برگ و گل گیاه در یک لیوان آب استفاده می‌شود و از این دم کرده باید روزی ۳ بار مصرف شود.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن تقویت گیاه دمنوش به لیمو تقویت سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ابداع روشی تازه برای مبارزه با سرطان؛ تقویت سلول‌های ایمنی
  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی