Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@14:42:25 GMT

مشق شب قدر هنرمندان فارس در حرم شاهچراغ(ع)

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۸۰۸

مشق شب قدر هنرمندان فارس در حرم شاهچراغ(ع)

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم كتابت آیات وحی با عنوان «مشق شب قدر» مطابق روال هر سال در شب ۲۱ ماه مبارك رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود كه امسال این مراسم با تعداد محدودی از هنرمندان خوشنویس شیرازی اجرا خواهد شد.

این مرسم با حضور قاریان و تعداد محدودی از خوشنویسان از ساعت ۲۲ شامگاه پنج‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده و تا هنگام سحر این شب كه مصادف با شب قدر است، ادامه پیدا خواهد كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید چیز فهم، رئیس انجمن خوشنویسان فارس گفت: در اجرای این برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیمای فارس و بسیج هنرمندان همكاری و مشاركت دارند.

او افزود: همچنین هنرمندان خوشنویس همزمان با ایام شبهای شهادت حضرت علی(ع) در خانه‌های خود مشق شب قدر انجام خواهند داد تا همراه و همدل در این مسیر، روح معنوی این ایام ارزشمند را بر صفحه های خوشنویسی خود قلم زنند.

چیز فهم ادامه داد: امسال به‌دلیل رعایت فاصله گذاری و عدم تجمع، کار گروهی تنظیم شده و مضامین مرتبط با گفتارهای مولای متقیان حضرت علی(ع) و آیات قرآنی و اشعار مرتبط با این ایام توسط هنرمندان و علاقه‌مندان خوشنویس ویژه شب‌های قدر در خانه‌های خود آن‌ها به رشته تحریر در خواهد آمد.

رئیس انجمن خوشنویسان فارس یادآور شد: خوشنویسی با قدمتی بیش از هزار سال، گنجینه‌ای از هنر قدسی با مضامین عالی و معنوی و سرشار از زیبایی است و اهالی انجمن خوشنویسان می‌کوشند تا این مهم در هاله‌ای از غبار فراموشی فرو نرود و به آن جلا و درخشش بیشتری داده شود.

او بیان كرد: هنرمندان خوشنویس به‌همین مناسبت آثار خود را پس از آماده‌سازی و ترسیم نهایی، همراه فرم تکمیلی به دفتر انجمن خوشنویسان شیراز و همچنین در شهرهای دیگر به دفاتر شعب انجمن یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خود تحویل می‌دهند تا در ادامه ارزشیابی‌های لازم برای اعلام برگزیدگان و اعطای لوح شرکت و اهدای هدایا، در پایان ماه مبارک رمضان، صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشق شب قدر حرم شاهچراغ کتابت آیات وحی ماه مبارک رمضان انجمن خوشنویسان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، هواشناسی تا عصر فردا، جمعه هفتم اردیبهشت برای برخی مناطق استان فارس، بارش‌های رگباری و پراکنده را پیش بینی کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس، تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ، شهرستان بوانات با ۲۷ و هشت دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی اخیر  را به خود اختصاص داد و در شیراز هم ۲۲ و ۲ دهم میلی متر باران بارید.
بر اساس این گزارش، پس از بوانات، صفاشهر با ۲۵ و ۹ دهم میلی متر، اقلید با ۲۴ میلی متر، شیراز با ۲۲ و ۲ دهم میلی متر و  شهرستان رستم هم با ۲۲ میلی متر بیشترین بارش‌ها را داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد