Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امین رضوانی گفت: رزمایش مواسات و همدلی از سیره ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین به یادگار مانده است و آنچه که در انجام این رزمایش اهمیت دارد، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به آنها با حفظ کرامت و عزتشان است.

حجت الاسلام «حاج رضوانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: رزمایش مواسات و همدلی از سیره ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین به یادگار مانده است و آنچه که در انجام این رزمایش اهمیت دارد، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به آنها با حفظ کرامت و عزتشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه منوجان اضافه کرد: این رزمایش در واقع ادامه و استمرار حرکت ائمه اطهار علیهم السلام برای کمک به مومنین نیازمند و ایتام در پیروی از سیره امیرالمومنین علی علیه السلام است که ائمه اطهار علیهم السلام همواره در زندگی خود آن را به عنوان یک رکن اصلی و حرکت الهی مدنظر داشته اند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این ایام که کرونا معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده است با فرمایش ارزنده و مخلصانه خود مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان و اقشار متضرر از این ویروس منحوس، جان تازه ای به فرهنگ مواسات و همدلی بخشید.
 
حجت الاسلام رضوانی ابراز کرد: امروز شاهد هستیم در سراسر میهن اسلامی ایران، تکایا، مساجد، حسینه ها، هیئت های مذهبی شهر و روستاها، با یک قیام جانانه به پا خواسته اند تا این فرهنگ زیبای اسلامی، علوی و خدایی را در دنیا به نمایش بگذارند.

امام جمعه منوجان در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، شهرستان منوجان نیز مانند سایر شهرستان ها، ستاد رزمایش مواسات و همدلی را به ریاست امام جمعه و به دبیری ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تشکیل داد تا این طریق با جمع آوری کمک های مومنانه مردمی و خیرین به نیازمندان خدمت رسانی کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا با همکاری و مشارکت مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری افراد نیازمند و مستمند واقعی ساکن در ۱۵ روستا و همچنین اقشار متضرر از کرونا شناسایی شده اند و روحانیون از جمله این اقشار هستند که به عنوان مبلغین دین با شیوع این بیماری معیشت آنها دچار مشکل شده است.

حجت الاسلام رضوانی اضافه کرد: الحمدالله اولین مرحله این رزمایش با توزیع یکهزار سبد غذایی انجام شده و اکنون در حال انجام دومین مرحله از این رزمایش هستیم که در این مرحله نیز بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ سبد غذایی توزیع می شود و در این خصوص امام جمعه بخش آسمینون مشارکت بسیاری خوبی داشته اند و ان شاءالله رزمایش مواسات و همدلی با جمع آوری زکات و فطریه روزه بعد از ماه رمضان و تا پایان نابودی این ویروس منحوس ادامه می یابد.
 
امام جمعه منوجان ادامه داد: در اجرای رزمایش مواسات و همدلی از طریق دفتر مقام معظم رهبری و دفاتر ائمه جمعه، به روحانیون نیازمند نیز سبدهای غذایی اهدا شد.

وی با بیان این مطلب که این رزمایش تداوم دارد، اظهار کرد: هر ساله تعدادی از خیرین در شب های قدر افطاری و در سحرها نیز غذایی گرم توزیع می کردند که امسال با برنامه ریزی های انجام شده قرار است هزینه سفره های افطاری و سحری، خرج تهیه مایحتاج نیازمندان شده و در بین آنها توزیع شود.

حجت الاسلام رضوانی در خاتمه تاکید کرد: مساجد پایگاه اصلی رزمایش مواسات و همدلی هستند و روحانیت و ائمه جماعات مساجد نقش محوری در اجرای این رزمایش دارند و تاکنون در جذب و توزیع کمک های مومنانه تلاش بسیار زیادی کرده اند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی بیماری کرونا ویروس کرونا کرونا ائمه اطهار علیهم السلام رزمایش مواسات و همدلی حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، مراسم سوگواری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079601 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است