Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:09:49 GMT

حاشیه نشیان سد منجیل در خطرند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۸۸۵

حاشیه نشیان سد منجیل در خطرند

شهردار منجیل گفت: یکی از مشکلات و بحران‌هایی که در این شهر وجود دارد و جزو دغدغه‌های مجموعه شهرداری و مدیریت شهری است، رانش ساختمان‌های ساخته شده در حاشیه سد منجیل است، که نزدیک به ۵۰ خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند و هر لحظه خطر جان آنان را تهدید می‌کند.

بابک خیرزداده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دولت باید نسبت به رانش ساختمان‌های حاشیه سد منجیل که در جنوب این شهر قرار دارد توجه و حساسیت بیشتری داشته باشد، زیرا در حال حاضر جان بسیاری از شهروندان در این نقطه در خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم این منطقه توان و قدرت مالی ندارند تا اقدامی در جهت رفع مشکلات رانش آن انجام دهند و در این زمینه هم نمی‌توانند مشارکت مالی داشته باشند.

شهردار منجیل با تاکید بر اینکه اجرای پروژه دیوار حائل این منطقه، نیازمند اعتبارات دولتی است، تصریح کرد: در گذشته برای اجرای پروژه دیوار حائل این نقطه بودجه‌ای به شهردار وقت اختصاص یافته بود، اما متأسفانه برای آن هزینه نشد. در این رابطه چندین بار با فرمانداری و ستاد بحران شهرستان رودبار مکاتبه کرده ایم و منتظر تصمیم گیری مسئولان هستیم.

خیرزداده با اشاره به اینکه در شهر منجیل بافت فرسوده زیادی وجود دارد، افزود: بعد از وقوع زلزله منجیل ساخت و سازها در بافت شهری به صورت غیر اصولی انجام شده و بسیاری از نقاط نیاز به اصلاح ترافیکی دارند.

وی ادامه داد: چهار نقطه حادثه خیز در این شهر وجود دارد، این نقاط را شناسایی و در شورای ترافیک شهرستان رودبار مطرح کرده ایم، میدان هرزویل و میدان ایثارگران دو نقطه حادثه خیز است که نیاز به اصلاح فوری دارند و اگر شورای ترافیک به شهرداری مجوز اصلاح این نقاط را بدهد، شهرداری می‌تواند اصلاحات آن را انجام دهد.

شهردار منجیل اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و بحران شدید مالی، که شهرداری با آن دست به گریبان است و توان پرداخت حقوق کارگران و کارکنان خود را ندارد، اجرای چنین پروژه‌هایی باید از طریق کمک‌های دولتی و اعتبارات استانی تأمین شود.

به گزارش ایمنا، شهر منجیل از توابع شهرستان رودبار محسوب می‌شود و در ۷۵ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 423702

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر مدیریت شهری مدیران شهری مدیریت بحران منجیل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های شارژ موتور و خودروهای برقی به‌صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گل‌ها و چهارباغ بالا نصب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه امضای قرارداد مشارکتی با مپنا با اشاره به امضای قرارداد راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو ایستگاه شارژ خودرو و موتور سیکلت برقی بین شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری این کلان شهر بنا بر تاکیدات شورای اسلامی شهر، همچنین نیازهای ضروری شهر لازم شد تا در سال جاری تا حدودی از ساختار قبلی خود خارج شود و امروز سبد این سازمان بسیار متنوع است.

وی افزود: این سازمان جدای از مباحث ساختمانی، شرایطی را برای اجرای پروژه هایی همچون پروژه‌های درمانی، زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی حمل‌ونقل، اتوبوس‌های برقی و موتورهای شارژی ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران در این حوزه ورود کنند و ما بتوانیم این مهم را به طور مشارکتی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مباحثی که در کاهش آلایندگی نقش به سزایی دارد، استفاده از موتورها و خودروهای برقی در سطح شهر است، در این راستا سازمان سرمایه‌گذاری تلاش کرده است تا شرایط استفاده از این موتورها را در خصوص جانمایی ایستگاه‌های شارژ این وسیله نقلیه فراهم کند.

حیدری ادامه داد: قراردادی که در حال حاضر شهرداری اصفهان با شرکت مپنا در این خصوص منعقد کرده است، نخستین قرارداد مشارکتی در کشور با شهرداری اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های شارژ به صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گلها و چهارباغ بالا نصب می شود، همچنین سه نقطه دیگر در آینده مشخص و برای نصب این ایستگاه‌ها آماده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در جانمایی ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت و خودروهای برقی به دلیل اینکه همچون جایگاه‌های سوخت فضای قابل توجهی را اشغال می کند، مشکلاتی وجود دارد، از این‌رو باید برای قرار گیری این جایگاه‌ها در محل مناسب بررسی‌های لازم صورت گیرد.

حیدری با اشاره به تبلیغ ایستگاه های شارژ خانگی در پروژه‌های مشارکتی افزود: در مجموع اگر این پروژه‌ها راه‌اندازی شود، در کاهش آلایندگی های حاصل از وسایل نقلیه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به مهندسی خواسته پرداخته‌ایم، گفت: در حال حاضر در حوزه محیط زیست، کاهش آلایندگی و ریزگردها مشکلاتی داریم که برای رفع آن باید به سراغ مردم و سرمایه‌گذاران برویم تا بتوانیم این نیاز ضروری شهر را رفع کنیم.

کد خبر 749400

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود