Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:56:49 GMT

افتتاح واحد تولیدی بزرگ ماسک N95 در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۳۵۴

افتتاح واحد تولیدی بزرگ ماسک N95 در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی واحد تولیدی ماسک N95 در استان از هفته آینده خبر داد.

تورج شیرزادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش مشکلات استان در بحث تامین ماسک، گفت: اوایل شیوع بیماری کرونا مشکلات متعددی در بحث تامین ماسک در سطح استان و کشور وجود داشت، اما با همت شرکت های دانش بنیان و اساتید دانشگاه عملا بحث تولید ماسک در کشور رشد 10 برابری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر روزانه تنها سه میلیون ماسک سه لایه جراحی در کشور تولید می شود.

شیرزادیان تصریح کرد: در حال حاضر در استان نیز با همت شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه و نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تولید ماسک در استان به حد قابل قبولی رسیده است.

وی افزود: در اوایل شیوع کرونا عملا واحد تولیدی ماسک در استان نداشتیم، اما در همان روزهای ابتدایی بلافاصله دو واحد تولیدی ماسک N95 در استان آغاز به کار کردند.

وی افزود: ظرفیت روزانه هرکدام از این واحدها، تولید سه هزار ماسک در روز است و ماسک های تولیدی آنها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از لایه های واقعی نانو در آنها استفاده شده است.

شیرزادیان تصریح کرد: علاوه بر این دو شرکت، دو شرکت تولید ماسک N95 دیگر در استان در دست راه اندازی است که یکی از این واحدها با ظرفیت تولید روزانه 20 هزار ماسک N95، هفته آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: واحد دیگر نیز با ظرفیت پنج تا 10 هزار ماسک N95 در روز در دست راه اندازی است که فعلا با مشکل تامین پارچه برای این واحد مواجه هستیم.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: هم اکنون تعدادی از این واحدهای تولیدی به داروخانه ها متصل شده اند تا نیاز مردم در بحث ماسک  N95 مرتفع شود و عملا با وجود این واحد ها استان در بحث ماسک N95 خودکفا شده است.

وی از فعالیت دو واحد تولیدی ماسک سه لایه(ماسک جراحی) در استان خبر داد و افزود: یکی از این شرکت ها با ظرفیت تولید روزانه 30 هزار ماسک، ماسک های بدون مفتول بینی تولید می کند، البته این امر مورد تایید ما نبوده و قرار است ظرف 10 روز آینده مفتول بینی هم به ماسک تولیدی اضافه شود.

شیرزادیان یادآور شد: وجود مفتول بینی در ماسک موجب ثابت شدن ماسک روی بینی و جلوگیری بهتر از ذرات به محدوده درون ماسک می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: واحد دیگر تولیدی ماسک سه لایه توسط شهرداری اداره می شود که این واحد نیز روزانه تولید 20 هزار ماسک با کیفیت سه لایه را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماسک های تولیدی این واحد در میان کادر درمان توزیع می شود و اگر ظرفیت بالا برود، بخشی از محصولات این واحد در سطح داروخانه ها عرضه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه ماسك کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واحد تولیدی ماسک هزار ماسک ماسک N95 سه لایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف