Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان، پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان، با توجه به شرایط پیش آمده بیمارستان‌های تابعه تغییر فرمت داده و بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان ادامه داد: در شهر سمنان بیمارستان کوثر در این دو ماه با تمام توان در خدمت بیماران مبتلا به ویروس کرونا بوده و امروز که در مرحله مدیریت این بیماری هستیم، باید به سایر بیماران به ویژه بیماران مزمن که نیازمند استفاده از امکانات بیمارستان کوثر هستند خدمات درمانی ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور در مجموعه بیمارستان کوثر سمنان، مجتمعی با مجموع ۶۰ تخت کاملا مجزا از بیمارستان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

دکتر دانایی بیان کرد: به لطف خداوند بیماران بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته به این محل منتقل شدند، گفت: این بخش در قسمت "مراقب های ویژه" در طبقه بالا و در طبقه پایین بیماران به شکل معمولی پذیرش می‌شوند و همچنین این ساختمان دارای بخش اورژانس نیز هست که بیماران با علائم بیماری کرونا در این اورژانس پذیرش شده و مراقب های مربوطه را دریافت می‌کنند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا سمنان اضافه کرد: این بخش کاملا از بیمارستان کوثر سمنان مستقل بوده و تمام تجهیزات مورد نیاز به شکل کاملا مجزا در آن تعبیه شده است.

وی از آمادگی این مرکز درمانی آموزشی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی خبر داد و افزود: هم استانی‌ها از امروز می‌توانند با خیال آسوده به بیمارستان کوثر مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند. ضمن آنکه طی هفته آینده بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) هم به بیمارستان کوثر منتقل می‌شود و تمام خدمات در این بیمارستان به روال قبلی خود باز می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان به عموم مردم اطمینان خاطر داد: مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان با تمام توان خود تمام قسمت‌های این بیمارستان را ضدعفونی کرده و مردم می‌توانند با خیال آسوده و بدون دغدغه به بیمارستان کوثر مراجعه و از خدمات درمانی و بیمارستانی بزرگترین بیمارستان استان بهره‌مند شوند.

وی همچنین از بهبودی و ترخیص ۸۵ درصد مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۴۵۴ نفر از ۵۳۷ بیمار مبتلا به کرونا با حال عمومی مساعد از زمان شیوع این بیماری تا این لحظه از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان مرخص شدند.

دانایی با اشاره به اینکه نباید ویروس کرونا را فراموش کنیم اضافه کرد: انتظار می‌رود که عموم مردم و به ویژه اصناف و فروشنده‌ها و بازاریان و...همچنان اصول بهداشتی مخصوصا فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده ماسک را رعایت کنند.

این عضو هیات علمی علوم‌پزشکی سمنان با اشاره در پیش بودن دو شب دیگر از لیالی قدر از مردم خواست که در مراسم شب‌های قدر به رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل شخصی حتما توجه کنند.

کد خبر 511507 برچسب‌ها استان سمنان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان كرونا در ايران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیمارستان کوثر خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان