Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:49:54 GMT

نگاهی به عناوین سه نشریه استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۰۷۳

نگاهی به عناوین سه نشریه استان مرکزی

هفته نامه امیر در شماره ۷۳۶ خود  به قلم «زهره دردشیخ ترکمانی»به عملی نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان  پرداخته است.

نخستین حقوق بازنشـسـتگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ بدون هیچ‌گونه افزایش پرداختی نسبت به سال قبل واریز شد و این در حالی است که از وعده همسـان سازی حقوق بازنشـسـتگان لشـکری و کشـوری و تأمین اجتماعی که پیش از این داده شده بود، بیش از هشت سال می‌گذرد و با لحاظ نکردن افزایش متناسب، بازنشستگان تامین اجتماعی امسال هم در زمره طرح مذکور قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان امر دلیل این مهم را تاخیر دولت در پرداخت بدهی هایش به صندوق بازنشستگی عنوان کرده‌اند و معتقدند تنها این پرداخت می‌تواند مشکل مستمری بگیران تأمین اجتماعی را حل کند.

با توجه به افزایش حقوق‌ها در سال ۹۹ آنچه شامل حال بازنشـسـتگان کشـوری و لشـکری شد مطابق با قانون و عدالت اجتماعی و از بیت المال هزینه شـده اما دولتمردان فراموش کردهند که بازنشستگان تامین اجتماعی هم از بیت المال سهم دارند و حقوق بازنشستگی لطف یا صدقه نیست بلکه مجموعه حق بیمه‌هایی است که در طول دوران خدمت از حقوقشان کسر شده است.

کاهش ۷۶ درصدی معوقات کارگـری در استان مرکزی، رسیدگی اورژانسی به مشکلات کارگران و بهینه سازی بیش از هفت هزار انشعاب برق در شهرستان فراهان از دیگر عناوین خبری هفته نامه امیر است.

این هفته‌نامه با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «ابوالفضل نیک‌عهد» در استان مرکزی منتشر می‌شود.

هفته نامه اخبار مرکزی در شماره ۹۹ خود به خسارت ناشی از کرونا به ورزش استان مرکزی پرداخته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: با توجه به شـیوع بیماری کرونا میزان خسارت وارد شد به بخش‌های مختلف ورزش استان مرکزی ۲۶۰ میلیاردریال برآورد شده است.

عابد حقدادی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان مرکزی طبق مصوبات پدافند زیستی استان مرکزی و رعایت حقوق شهروندی تمامی سـالن‌ها و باشگاه‌های دولتی و خصوصی، مسـابقات و تمرین‌های ورزشی تعطیل شده و در این دو ماه همانند سایر صنوف به این بخش خساراتی وارد شده است.

وضعیت اقتصادی و معیشتی کنونی در شان مردم و نظام ما نیست، تولید ۸۵ درصد بذور اصلاح شده گندم و جو استان توسط شبکه تعاون روستایی و عوارض سالیانه اصناف شهرستان شازند بخشیده شد از دیگر عناوین خبری هفته نامه اخبار مرکزی است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «جواد ملکی» منتشر می‌شود.

هفته نامه بهرنگ در شماره ۱۲۷ خود به صادرات ۳۰ هزار تنی نمک خوراکی از املاح معدنی اراک به خارج کشور پرداخته است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن نمک خوراکی شامل هشت هزار تن نمک تبلور مجدد و بیش از ۲۲ هزار تن نمک هیدرومیل پارسال از سوی این واحد معدنی به خارج از کشور صادر شد.

«علی رستمی» افزود: ‌ارزش محموله‌های نمک صادراتی این واحد معدنی در سال گذشته ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: صادرات نمک املاح معدنی ایران در مدت اشاره شده نسبت به مدت مشابه قبل آن از نظر وزنی ۱۰ هزار تن  بیشتر است و ارزش ریالی محموله‌های صادراتی نیز ۴۰ میلیارد ریال افزایش دارد.

ایجاد ۱۰ هزار هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، خردادماه آغاز طرح بلک باکس در اراک و بهره برداری از مرحله اول تقاطع غیرهم سطح شهید نبیری از دیگر عناوین خبری هفته نامه بهرنگ است.

این هفته‌نامه با مشی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «محمد رجاییان» منتشر می‌شود.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۱ هفته نامه، ۱۳ دو هفته نامه، ۱۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه و ۲ فصلنامه است.

اراک - ایرنا - «آنانکه تاریخ را می سازند»، «وندالیسم» و «سوتک صدای در گلوی تاریخ »از جمله عناوین برجسته خبری نشریات «نامه امیر»، « بهرنگ» و «نامه اراک» استان مرکزی است.

هفته‌نامه امیر در شماره ۷۲۸ به چگونگی شکل‌گیری نخستین چاپخانه و روزنامه در اراک پرداخته است.

نشریه‌ نامه‌امیر به بهانه نمایشگاه صنعت چاپ و به پاس یادآوری خدمات ارزنده یکی از انسان‌های اثرگذار دراین عرصه و همچنین تاریخ فرهنگ شهر اراک این بار به سراغ موضوع نخستین روزنامه در اراک رفته تا بتواند بخشی از تاریخ شهر اراک را برای خوانندگان خود بازگو ک

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اراک استان مرکزی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان مرکزی نامه امیر هفته نامه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضائی و اجرای بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضائی جامعه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، افزایش کارآمدی نظام در عرصه قضائی و ارتقای عدالت، همچنین افزایش صلح و سازش و استفاده از معتمدان و متنفذان می‌توان باعث کاهش برخی مشکلات و معضلات در جامعه شد.

وی افزود: جامعه هدف و دامنه فعالیت این طرح، همه شهروندان و اعضای خانه‌های سازش و مراجعان مردمی برای اخذ مشاوره حقوقی و ملاقات با مشاوران و کارشناسان حقوقی با اولویت محلات حاشیه‌نشین شهر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بیان کرد: در همین راستا محورهای مشاوره در زمینه حقوقی کیفری، خانواده، رعایت حقوق شهروندی، انعقاد قراردادها مانند خریدوفروش املاک و خودرو و همچنین آشناسازی مردم با قوانین و مقررات حقوقی است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته طرح قاضی مدرسه در سطح استان انجام شد و در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای همچون عکس نوشته، اینفوگرافی و پادکست با توجه به جامعه هدف در بسترهای مختلف شبکه اجتماعی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نجفی اذعان کرد: هدف بر آن است تا با شناسایی مساجد پرمخاطب محلات شهری در تمام شهرستان‌های استان با حضور وکلای مجرب و کارشناسان حقوقی، ارتقای آگاهی‌های همگانی به نحو مؤثر عملیاتی شود، علاوه بر این با استفاده از ابزارهای تعاملی قوه قضائیه همچون سامانه سجام یا سامانه سامع و توسعه گفتمان مردمی کردن راهبرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بدون شک مردم نقش و مشارکت موثرتری در احیا و نهادینه‌سازی مقوله پیشگیری از آسیب‌های پر تکرار محلات ایفا کنند.

معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در تحولات اجتماعی محلات خاطرنشان کرد: شاخص پایبندی مذهبی در محلات و بین ساکنان استان بالاست بنابراین با همکاری بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و از طریق معاضدت‌های حقوقی و ارتقای دانش پیشگیرانه به ویژه در حوزه تبیین جرایم و مجازات‌های پرتکرار می‌توان به نحو مؤثری فرآیند شکل‌گیری پرونده‌های مفتوحه در دستگاه قضائی را مدیریت و مهار کرد.

کد خبر 751317

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • نگاهی به رویارویی ذوب‌آهن و استقلال
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی