Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:15:06 GMT

پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۴۶۰

پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محصولی به بازار عرضه شده که می‌تواند به بیماران دچار مشکلات استخوانی کمک کند تا همجوشی استخوانی در آنها سریع‌تر رخ دهد. این محصول، پیچ حاوی پوششی از جنس نانولوله است.

شرکت نانوویس (Nanovis) محصولی به نام Nano FortiFix را تولید کرده است که در واقع یک پیچ برای تثبیت و بی‌حرکت نگه‌داشتن ستون فقرات در بیمارانی است که نیاز دارند استخوان به‌منظور جوش خوردن آن در بخش ستون فقرات تثبیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائمی نظیر درد مزمن کمر نشان از تخریب دیسک‌ها در ناحیه ستون فقرات دارد که با رادیوگرافی می‌توان آن را تایید کرد. آسیب دیسک‌ها موجب تنگ شدن محل نخاع و ناهنجاری‌های مختلفی می‌شود.

این سیستم از یک میله کبالت کروم تشکیل شده که دندانه‌هایی از جنس آلیاژ تیتانیوم به همراه اتصال‌دهنده‌ها و سفت‌کننده روی آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: جهش تولید شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس با مصوبه جدید دولت

این پیچ Nano FortiFix با یا بدون سطح میکرو و نانو وجود دارد. این پیچ به‌گونه‌ای طراحی شده که روی آن زبری نانومقیاس ایجاد شود و این سطح موجب درمان با روش الکتروشیمیایی نانویی می‌شود، در این مسیر از نانوتوپوگرافی کنترل شده حاوی آرایه‌های نانولوله‌ای با حفره‌هایی در حدود ۳۰ تا ۹۰ نانومتر استفاده شده‌است. علاوه‌بر این، کلسیم و فسفات نیز روی سطح نانولوله‌ قرار داده شده‌است.

مت هدریک، مدیرعامل شرکت نانوویس می‌گوید: این فناوری به‌طور منحصر به فرد عملکرد بهتری نسبت به فناوری‌های دیگر دارد. این فناوری در بیماران مبتلا به پوکی استخوان و کسانی که سلول‌های بنیادی انسانی مزانشیمی را مورد استفاده قرار داده‌اند استفاده شده و نتایج آن با پیچ‌های تیتانیوم رایج، خواه دارای زبری نانومقیاس باشند، خواه نباشند، مقایسه شده‌است.  همچنین این فناوری با سطوحی که پوششی از جنس فسفات کلسیم دارند نیز مقایسه شده و نتایج حاکی از قابل دفاع بودن این فناوری جدید است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستون فقرات ستون فقرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه

احمد رضا حیدرنیا مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی شیرازطی پیامی روز کارگر را تبریک گفت متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

با سلام و احترام و تبریک روز کارگر به تمامی کارگران خدوم و زحمتکش ایران اسلامی

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "کارگر مظهر تلاش و استقامت و قوام و اساس هر جامعه‌ای است. " ما در پتروشیمی شیراز مفتخریم که در کنار چنین انسان‌های شریف و فداکاری کار می‌کنیم که در تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت هم" نقش‌آفرینی بی‌بدیلی داشته‌اند.

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران عزیز در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در مجموعه پتروشیمی شیراز است.

کارگران پتروشیمی شیراز با تعهد، تخصص و روحیه مشارکت خود، در سال جهش تولید، گام‌های بلندی در راستای افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات و رونق اقتصادی کشور برداشتند. صبر، استقامت، ابتکار و خلاقیت این عزیزان در تمامی مراحل تولید، از فرآوری و تبدیل آنها به محصولات نهایی، ستودنی و قابل تحسین است.

ما در پتروشیمی شیراز همواره بر حفظ کرامت انسانی کارگران، ارتقای سطح رفاه و معیشت آنان و ایجاد محیطی امن و سالم برای کار اهتمام داشته‌ایم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 همچنین با برنامه‌ریزی‌های مدون و حمایت‌های همه‌جانبه، زمینه‌های لازم را برای مشارکت هر چه بیشتر کارگران در فرآیند تولید و تصمیم‌گیری‌ها فراهم خواهیم کرد.
امیدوارم در سایه همدلی، تلاش مضاعف و مشارکت همگانی، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی کشور، تحقق کامل شعار "جهش تولید با مشارکت هم" و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است