Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@16:34:55 GMT

نانوحسگر تعیین دقیق سطح آهن در بدن تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۶۸۰

نانوحسگر تعیین دقیق سطح آهن در بدن تولید شد

محقق ایرانی موسسه سیدنی نانو استرالیا نانو پیمایشگری برای تعیین دقیق میزان آهن در بدن ساخته است که به گفته وی با استفاده از این پیمایشگر که نوعی حسگر است، می‌توان با هزینه کم و به‌صورت غیرتهاجمی عدم تعادل آهن در سلول‌ها را شناسایی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، عدم تعادل آهن در بدن می‌تواند منجر به بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی، سرطان، پارکینسون و آلزایمر شود و بیماری "هموکروماتوز" یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ارثی در استرالیا است که دفتر آمار این کشور ابتلای تقریبا ۷۸۰ هزار نفر به کم‌خونی را گزارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریا لسانی، دانشجوی دکتری مهندسی زیست‌پزشکی و سفیر دانشجویی موسسه سیدنی‌نانو که زیر نظر هلا طریقت و زوفو لو کار می‌کند، موفق به توسعه پیمایشگر زیست‌نانویی چندکاره شده‌است که به محققان اجازه می‌دهد تا با دقت بالا میزان اختلال آهن در سلول‌ها، بافت‌ها و سیال‌های بدن را در مقیاس‌های یک هزارم میلی‌مولار شناسایی کند.

این پیمایشگر زیست نانو که یک حسگر است، می‌تواند با حساسیت بسیار بیشتر از آزمایش خون عمل کند و برای تشخیص اختلالات آهن و تعیین غلظت‌های بسیار کم و زیاد آهن در سلول قابل استفاده باشد. با استفاده از این فناوری که بر نانوزیست‌پیمایشگر فلورسانت کربنی مبتنی است، امکان تشخیص دقیق‌ بیماری قبل از شروع علائم و به‌طور بالقوه امکان درمان زودهنگام نیز فراهم می‌شود.

لسانی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از مردم جهان با فقدان تعادل آهن در بدن زندگی می‌کنند که به مرور منجر به بیماری‌هایی می‌شود، گفت: روش‌های فعلی آزمایش آهن می‌تواند پیچیده و وقت‌گیر باشد؛ اما با این روش جدید که یک روش تست پوستی حساس و مقرون به صرفه است، می‌توان آهن را در سلول‌ها و بافت‌ها تشخیص داد.

وی افزود: جدیدترین آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که این روش می‌تواند یون‌های آزاد آهن را با حساسیت بالایی شناسایی کند. این پیمایشگر چندکاره را می‌توان برای تصویربرداری از عمق بافت مورد استفاده قرار داد.

محققان از این روش برای تصویربرداری از بافت حیوانات استفاده کردند، به طوری که نانوپیمایشگر به بخش عمیق پوست وارد شده و تصویربرداری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسگر نانو ستاد نانو آهن در بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳

روز کارگر مانند همه کشور‌های دیگر در ایران هم برگزار می‌شود و در این روز از زحمات این قشر مهم قدردانی می‌شود. روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تقویم کشورمان است که در تقویم ۱۴۰۳ به دلیل کبیسه بودنش این روز مصادف با ۱۲ اردیبهشت است.

در واقع، هر ساله ۱۱ اردیبهشت برابر با روز کارگر در ایران بوده است، اما به دلیل کبیسه بودن سال ۱۴۰۳ امسال روز کارگر برابر با ۱۲ اردیبهشت می‌باشد.

چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تاریخ روز کارگر در تقویم هجری شمسی است.

tags # تقویم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید