Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:55:12 GMT

عبور ناو موشک‌انداز آمریکا از تنگه تایوان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۷۱۳

عبور ناو موشک‌انداز آمریکا از تنگه تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تنش‌ها با چین، نیروی دریایی آمریکا امروز اعلام کرد یک ناو جنگی موشک‌انداز این کشور از تنگه حساس تایوان، یک هفته پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور تایوان عبور کرده است.

مراسم تحلیف «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان که برای دومین بار به این سمت برگزیده شده قرار است هفته آینده برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود امروز اعلام کرد: ناو یو‌اس‌اس مک‌کمپبل روز چهارشنبه از تنگه باریکی که تایوان را از سرزمین اصلی چین جدا می‌کند، عبور کرده است. 

از سوی دیگر وزارت دفاع تایوان اعلام کرد این ناو در آنچه که به آن «ماموریت معمولی» گفته می‌شود به سمت جنوب حرکت کرده و به مسیر خود ادامه داده است. تسای که قرار است چهارشنبه آینده برای دومین بار در سمت رئیس‌جمهور سوگند یاد کند وعده داده است از دموکراسی تایوان و همچنین مقابله با چین دفاع کند.

چین که تایوان را جزء قلمروی خود می‌داند از حمایت شدید دولت ترامپ از این جزیره و فروش تسلیحات به آن به شدت خشمگین است. از سوی دیگر به تازگی روابط واشنگتن و پکن بر سر موضوع شیوع جهانی کرونا به شدت تیره شده است. آمریکا چین را متهم می‌کند که درباره همه‌گیری ویروس کرونا اطلاعات درستی منتشر نکرده و منشاء این ویروس یک آزمایشگاه در شهر ووهان بوده است.

در ماه‌های اخیر چین و آمریکا تحرکات نظامی خود را در نزدیکی تنگه تایوان افزایش داده‌اند. تایوان عملیات‌های نظامی چین در این منطقه را برای ارعاب خود می‌داند. از سوی دیگر پکن اعلام کرده است تسای فردی جدایی طلب است. اتهاماتی که هر دو طرف قاطعانه رد می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنگه تایوان روابط آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۲۵ فروردین ماه طی عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ ۱۳ فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229165 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم