Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:57:46 GMT

خانواده‌های داعشی همچنان در حال ورود به الانبار هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۹۱۶۶

خانواده‌های داعشی همچنان در حال ورود به الانبار هستند

یک مقام آگاه امنیتی عراق گفت که خانواده‌های داعشی همچنان در حال انتقال از سوریه به شهرستان «القائم» در غرب استان الانبار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع آگاه امنیتی در پلیس الانبار عراق، اعلام کرد که شماری از خانواده‌های تروریست‌های داعش در منطقه «البوکمال» سوریه همچنان در حال انتقال و ورود به مناطق غربی این استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: شماری از خانواده‌های تروریست‌های داعش موفق شدند از طریق قاچاق‌چی‌ها از پایگاه «الهول» به منطقه البوکمال سوریه وارد شوند و از آنجا به شهرستان «القائم» در غرب استان الانبار انتقال یابند.   این منبع افزود: خانواده‌هایی که پیشتر وارد منطقه «سعده» در شهرستان القائم شده بودند، مورد حملات مسلحانه با نارنجک‌های دست‌ساز سوری و انفجاری قرار گرفته‌اند زیرا ساکنان این مناطق مانع بازگشت خانواده‌های تروریست‌ها به مناطق آزادشده از دست داعش می‌شوند.   وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات اولیه، کسانی که وارد مناطق آزادشده شده‌اند، تحت پیگرد قضایی قرار دارند و نیروهای امنیتی در حال تعقیب آنها برای دستگیری هستند.    تروریست‌های داعش در ژوئن ۲۰۱۴ کل استان‌های نینوی، صلاح الدین و الانبار در عراق و بخش‌هایی از استان‌های دیالی و کرکوک را تصرف کرده بود اما به مدد نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در عراق در نوامبر ۲۰۱۷ پایان حاکمیت داعش بر عراق و سوریه اعلام شد، اگرچه هنوز هسته‌های خفته داعش در استان‌های مذکور عراق و برخی مناطق شرق سوریه فعالیت دارند.   پیشتر «علی الحسینی» از مقامات ارشد الحشد الشعبی درباره سرنوشت خانواده‌های داعش در استان‌های کرکوک و صلاح الدین گفته بود: هر خانواده‌ای که تمایل به بازگشت به زادگاه و مناطق قبلی سکونت خود را دارد باید از فرزندان داعشی خود اعلام برائت کند و همه اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهد.   این مقام الحشد الشعبی گفت: بازگشت خانواده‌هایی که هنوز افکار و عقاید داعشی دارند و آن را گسترش می‌دهند، معقول نیست. نیروهای امنیتی کودکان، زنان و سالخوردگان را مقصر اقدامات تروریستی نزدیکانشان نمی‌دانند، اما در موضوع بازگشت آنها قانون است که تصمیم می گیرد و اینکه جامعه عراق تا چه اندازه حاضر به پذیرش آنهاست.   با این وجود، گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد چند ماه پیش،  نظامیان تروریست آمریکایی  بیش از ۶۰۰ زن و کودک داعش را از اردوگاه الهول به عراق منتقل کرده‌اند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده تر از هسته های مخفی و مزدور داعش در تلاش هستند دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند تا حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع تحت اشغال آنان متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - در هفته های اخیر درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی که به صورت مستقیم از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شوند، افزایش یافته و بیشترین تنش ها از استان های حلب، الرقه و دیرالزور گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه جنوبی شهر الرقه (در جنوب استان الرقه) یکی از مناطقی به شمار می آید که هسته ها و عناصر مخفی داعش تحرکات دارند و حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در منطقه الرصافه و المنصوره ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم پس از متحمل شدن خسارت از منطقه متواری شدند.

جنگنده های روسی همزمان با درگیری ها، مواضع تروریست ها را در این محور هدف قرار دادند؛ در جریان دفع حملات عناصر تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی شهر الرقه، ۷ تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه شهید و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی الرصافه در ۴۰ کیلومتری مرکز استان الرقه واقع شده و یکی از دروازه های جنوبی شهر الرقه محسوب می شود و شهر حماه را به شهر الرقه متصل می‌کند و از شمال غرب هم به فرودگاه الطبقه و از محور جنوبی و جنوب شرقی هم به استان های دیرالزور و حمص متصل می شود و حومه این منطقه سرشار از منابع نفتی است.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به چرایی افزایش حملات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: حملات تروریست ها واکنشی به عملیات های نیروهای مقاومت علیه مواضع و پایگاه ارتش ارتش رژیم تروریستی آمریکا در شرق سوریه (مناطق اشغالی در استان دیرالزور) و هم مرز با عراق (منطقه اشغالی التنف) است.

این منبع میدانی افزود: در هفت ماه گذشته نیروهای مقاومت در عراق و سوریه خسارت های سنگینی را به آمریکایی ها در مناطق اشغالی شرق سوریه و نقاط مرزی مشترک با عراق وارد آورده اند و حالا واشنگتن با حمایت بیشتر از تروریست ها در تلاش است میزان آسیب پذیری نیروهای خود را کاهش دهد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده از نیروهای نیابتی خود (تروریست های داعش) قصد دارند به نیروهای مقاومت و دولت سوریه فشار وارد کنند تا عملیات علیه نیروهای آنان در مناطق اشغالی متوقف شود اما تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی که از ابتدای جنگ علیه دولت سوریه از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شدند حالا در قالب هسته های مخفی مزدور در قبال دریافت پول و تجهیزات نظامی بیشتر از آمریکایی ها، حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام می دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس