Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@00:07:34 GMT

کودکان کار و متکدیان شناسنامه دار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۹۳۴۵

کودکان کار و متکدیان شناسنامه دار می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی  در اولین جلسه  کارگروه  فرهنگی ، اجتماعی ، زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از آسیبهای اجتماعی که امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کند  حضور متکدیان در معابر و خیابانهای شهر است؛ اظهارکرد: قزوین شهری با سابقه ای  فرهنگی ، تاریخی  است و حضور متکدیان با ظاهر نامناسب در معابر و میادین زیبنده  این شهر با آن پیشینه فرهنگی نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به  علت حضور متکدیان در سطح شهر گفت : بخشی از این معضل، فرهنگی است چرا که فرهنگ سازی در ساماندهی متکدیان مغفول مانده به گونه ای که بدون زیربنای فرهنگی ساماندهی متکدیان موفق نخواهد بود .
این مقام مسئول بخش دیگری از علل حضور متکدیان در سطح شهر را  عدم اجرای دستور العمل و آیین نامه  ساماندهی متکدیان برشمرد و خاطرنشان کرد :  با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید مردم خیر و نوعدوست هدایت شوند تا کمک های خود را از طریق خیریه ها و نیز دستکاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و هلا ل احمر به نیازمندان واقعی برسانند . 
بیدخام با اشاره به مفاد آیین نامه ساماندهی متکدیان گفت : ضروری است شهرداری  نسبت به شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی متکدیان اقدام کرده تا بدینوسیله نیازمندان واقعی  به دستگاههای حمایتی معرفی شده و همچنین متکدیانی که از عواطف مردم سوء استفاده می کنند به مراجع قضایی معرفی شوند . 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ناشی از کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد : بسیاری از کودکان کار به دلیل تامین معاش خانواده وادار به کار می شوند .
او ادامه داد: این کودکان غالبا از خانواده های آسیب دیده اجتماعی ناشی از طلاق ، اعتیاد والدین و یا از کارافتادگی آنها هستند که هم کودکان و هم خانواده های آنها نیاز به توجه و حمایت جدی دارند تا کمتر دچار آسیب شوند .
مدیرکل اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به بهداشت ،  تحصیل ، تغذیه مناسب و نیز حمایت خانواده دارند؛ یادآور شد: تمامی دستگاههایی که مطابق با آیین نامه ساماندهی کودکان کار وظیفه ارائه خدمت به کودکان خیابانی را بر عهده دارند باید نسبت به حمایت از این کودکان اهتمام داشته و هر کودک کار و خیابانی که توسط بهزیستی به سایر دستگاه ها معرفی می شود مورد حمایت مناسب قرار گیرد .

46

کد خبر 1388099

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین ساماندهی متکدیان حضور متکدیان کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است