Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:19:28 GMT

نخستین موزه ریلی کشور در مشهد پروانه فعالیت دریافت کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۰۰۶۷

نخستین موزه ریلی کشور در مشهد پروانه فعالیت دریافت کرد

محمدرضا پهلوان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این موزه که به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی ایجاده شده، از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروانه فعالیت رسمی دریافت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به ماده ۳۹ فصل پنجم آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز مصوب سال ۱۳۸۹ هیات وزیران و بخش‌نامه مربوطه معاون اول رییس جمهور در سال ۱۳۸۹ پروانه رسمی فعالیت موزه ریلی راه آهن مشهد وابسته به اداره کل راه آهن خراسان رضوی با شناسه ملی ۱۰۱۰۱۱۵۵۷۰۴۴ در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: موزه ریلی راه آهن مشهد در دو بخش سالنی و فضای باز به متراژ هزار متر ایجاد شده است که در داخل سالن ۳۰۰ قطعه تجهیزات ریلی، وسایل ماموران راه آهن، قطعات و وسایل مربوط به قطارها، انواع تلفن‌های ارتباطی، پنکه‌های چدنی، انواع پلاک، ماشین تحریر، تجهیزات موتورهای لوکوموتیو، انواع فانوس سوزن بانی در دو طبقه و در بخش فضای باز هم تعدادی لکوموتیو کشنده‌های ریلی به نمایش گذاشته شده است.

خراسان رضوی از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر خطوط ریلی کشور، معادل ۱۲ درصد و به میزان هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در اختیار دارد.

برچسب‌ها مشهد میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد میراث فرهنگی موزه مشهد میراث فرهنگی موزه خراسان رضوی اداره کل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران