Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: براساس مصوبه شورایعالی شهرسازی ساختمان‌های مسکونی ممنوعیتی برای ساخت روی گسل ندارند اما باید آیین‌نامه ملی ساختمان را رعایت کنند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  محمد تقی‌زاده در جلسه کارگروه امور زیربنایی با اشاره به بررسی 25 پرونده در این جلسه اظهار کرد: چند مورد از این پرونده‌ها در مورد تولید قارچ بوده، منتها از آنجا که سیاست استان تهران تولید قارچ به صورت پهنه‌ای در شهرستان ملارد به عنوان قطب تولید قارچ است به منظور جلوگیری از لطمه به بخش کشاورزی، تولید پراکنده آن در شهرهای مختلف مدنظر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعدادی از تولیدکنندگان در شهرستان‌های ری و اسلامشهر متقاضی تولید قارچ بودند و مقرر شد که سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تبعات و اثرات این موضوع را بر اساس برنامه آمایش استان مورد بررسی و نتایج آن را احصا کنند تا مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در ادامه با اشاره به بررسی موضوع گسل‌ها در استان تهران عنوان کرد: طرحی در شورای عالی شهرسازی مصوب شده که گسل‌های مهم تهران تدقیق شده تا گسل‌ها و حریم آنها مشخص شود.

تقی زاده گفت: در این جلسه مشاور طرح سه دسته بندی مشخص کرده بود بر مبنای ساختمان‌های حساس، با اهمیت و مناطق مسکونی که مناطق حساس و با اهمیت از جمله بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، نظامی، آتش‌نشانی و غیره نباید در بستر و حریم گسل ساخته شود و ساختمان‌های مسکونی ممنوعیتی برای ساختن ندارند اما باید آیین نامه ملی ساختمان را رعایت کنند.

وی با اشاره به ایرادات مطرح شده  به طرح مشاوره افزود: تقسیم‌بندی‌ها بین دو رده با اهمیت و حساس شامل تأسیسات زیربنایی، خطوط انتقال نیرو، مخازن نفت و غیره باید در طرح مورد توجه قرار گیرند، که اگر این مراکز بر روی گسل ساخته شده چه تمهیداتی اتخاذ شود تا در مقابل زلزله مصون باشند و اگر باید جابجا شوند و موارد جدید قرار است ساخته شود، دستگاه‌ها مکلف شوند.

تلاقی 254 نقطه خطوط گاز تهران در مسیر گسل زلزله

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: 254 نقطه تلاقی شبکه خطوط انتقال گاز در مسیر گسل‌ها هستند که باید برای آنها دستورالعمل‌های خاصی در نظر گرفته شود تا در مقابل زلزله مصون بمانند، ضمن اینکه برای ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی ضابطه فنی بر اساس طرح‌های بالادستی و آمایش لحاظ شود و ظرف یک ماه مشاور این موارد را ارائه دهد.

"گسل مشا" پس از 190 سال باعث وقوع زلزله در تهران شد؟+عکسسهل‌انگاری شهرداری تهران در ارائه لایحه واکنش اضطراری شهرداری به زلزلهمناطق مستعد تهران برای ایجاد بحران پس از وقوع زلزلهزلزله هیچ آسیبی به بناهای تاریخی تهران وارد نکرده است

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کشور زلزله

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کشور زلزله وزارت کشور زلزله تولید قارچ ساختمان ها گسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود

محمدطاهر بابازاده مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شد، گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

او افزود: در مازندران ۱۰۰ نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. بر همین اساس نیز از سرمایه‌گذاران خواستیم که در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.

بابازاده گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است. با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است. با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران محترم در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد