Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد و بهبود وضعیت نامطلوب غسل و نماز اموات، برگزاری نماز جماعت در ادارات و مدارس و همچنین پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات حاضر در ادارات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شورای اقامه نماز چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری دوره آموزشی غسل، کفن و نماز اموات در استان

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام محمد کریمی گزارشی از عملکرد ستاد اقامه نماز استان در سال 98 ارائه داد و به برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای اقشار مختلف با محوریت فرهنگ نماز اشاره کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از حضور کارشناس نظارت و ارزیابی فعالیت‌های مرتبط با نماز در ادارات استان خبر داد و گفت: برگزاری 183 نشست با موضوع نماز و ایجاد پویش‌هایی نظیر نماز جماعت در منزل و پویش منادیان نور از دیگر فعالیت‌های این ستاد است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال99 دوره‌های آموزشی غسل، کفن و نماز اموات برگزار شد و 46 نفر در این زمینه آموزش دیدند.

تأکید بر پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات حاضر در ادارات

حجت‌الاسلام سیدمحمد احمدی نقش ائمه جماعات در نماز ادارات را مهم دانست و گفت: این نقش باید تقویت شود و از ظرفیت ائمه جماعات در مسائل فرهنگی نهادها بیشتر بهره برد.

رئیس حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری در خصوص پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات ادارات اظهار داشت: بسیاری از این افراد شغل دیگری ندارند و لذا مدیران به پرداخت به‌موقع حق‌الزحمه آنان توجه کنند.

اعزام امام جماعت به ادارات به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدعزت‌الله میراحمدی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ نماز گفت: طبق این مصوبه تنها مرجع اعزام‌کننده نیروی انسانی و امام جماعت به ادارات، سازمان تبلیغات اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات هم به عهده سازمان تبلیغات است و حق‌الزحمه آنان از محل اعتبار دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری شیوه‌نامه آنطور که باید عملی نشده است، افزود: از 310 امام جماعت حاضر در ادارات تنها 105 نفر از طریق سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شده‌اند.

میراحمدی توضیح داد: سایر ائمه جماعات یا توسط خود دستگاه دعوت شده‌اند و یا از نهادهای دیگر اعزام شده‌اند.

الزام ادارات در تأمین هزینه‌های نماز

در ادامه علی شهریارپور گفت: دستگاه‌ها ملزم به تأمین هزینه‌های نماز هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: ادارات موظفند با ائمه جماعات قرارداد منعقد کنند.

تاکید بر نقش تربیتی نماز در مدارس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: نسبت به برگزاری نماز جماعت در ادارات و مدارس باید جدی‌تر عمل کنیم، تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نماز را سازنده و جهت‌دهنده دانست و افزود: نمار نقش تربیتی دارد به ویژه در مدارس و در جمع آینده‌سازان کشور و در ادارات به‌عنوان کانون خدمت.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم نماز را پررنگ برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور گسترده و انگیزه‌مند در نماز جماعت فراهم شود.

نکونام در خصوص حق‌الزحمه ائمه جماعات اظهار داشت: روحانیون قشر ضعیف جامعه هستند و لذا شایسته‌ است مدیران در این حوزه سخاوتمندانه برخورد کنند.

وضعیت نامطلوب غسل و کفن اموات در استان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری وضعیت غسل، کفن و نماز اموات در استان را نامطلوب عنوان کرد و تصریح کرد: لازم است افراد آگاهی در این زمینه آموزش ببینند و به عنوان متولی این کار تحت مدیریت شهرداری‌ها عمل کنند.

وی اضافه کرد: این تکلیف شرعی است و باید عمل شدن طبق احکام در این زمینه مداوم رصد شود.

حضور 2160 امام جماعت در مدارس استان

در پایان جلسه فرحناز قائدامینی گفت: با عملیاتی شدن سند تحول بنیادین تقویت 6 ساحت در دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت که اولین و مهمترین آن ساحت اعتقادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ساماندهی 241 امام جماعت برای اقامه نماز در مدارس استان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 929 امام جماعت نیز از میان فرهنگیان علاقه‌مند فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: 13 هزار جلد کتاب در حوزه نماز تهیه و در میان دانش‌آموزان ابتدایی استان توزیع شد.

قائدامینی با اشاره به تهیه و تنظیم دستورالعمل جامع زنگ نماز اظهار داشت: در تمام مدارس 20 دقیقه زمان برای اجرای فریضه نماز اختصاص داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در مجموع دو هزار و 160 امام جماعت در مدارس استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه آموزش نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری سازمان تبلیغات تبلیغات اسلامی اموات در استان نماز اموات حجت الاسلام اقامه نماز نماز جماعت امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اجلاس نماز گلپایگان که با حضور مردم و مسئولان در آستان امامزادگان هفده تن برگزار شد؛ از تاسیس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی نماز کشور به زودی در استان اصفهان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود:استان اصفهان سومین استان کشور است که پس از قم و مشهد مرکز تخصصی نماز در این استان راه اندازی می شود .


وی افزود:تربیت طلاب و اساتید و تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از مهمترین وظایف مرکز تخصصی نماز است.
محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان هم در این اجلاس با اشاره به اقامه نماز در ادارات شهرستان گفت : به مدیران و روسای ادارات تاکید شده است که به نماز اول وقت و اقامه آن در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است