Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:49:16 GMT

تولید 410کیلوگرم پیله تر کرم ابرایشم در گچساران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۲۰۱

تولید 410کیلوگرم پیله تر کرم ابرایشم در گچساران

مدیرجهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه 410 کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در گچساران تولید خواهد شد،گفت: میزان درآمدزایی تولید پیله تر کرم ابریشم بیش از 287 میلیون ریال است.

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی است  که در این شهرستان پیله کرم ابریشم پرورش داده می شود، گفت: نوغانداری و پرورش کرم ابریشم یکی از موارد بسیار مهم در بخش کشاورزی  در راستای تحقیق بخشیدن به شعار سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به آب و هوای گچساران این شهرستان ظرفیت‌های مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم  دارد.

مدیرجهادکشاورزی گچساران  با اشاره به اینکه تخم نوغان داخل جعبه های کوچک 10 سانتی متری به مقدار 20هزار تخم در یک جعبه تحویل  پرورش دهندگان پیله‌تر کرم ابریشم شده است، گفت:  تعداد 41 جعبه در بین 23 نفر پرورش دهنده نوغان توزیع شد.

 پورالحسینی ابراز کرد: براساس مطالعات کارشناسی انجام شده  روستاهای دیل، سرآبننیز و لیشتر در گچساران قابلیت پرورش کرم ابریشم را دارد که جعبه های نوغان در بین پرورش دهندگان این روستا توزیع شد.

 وی با اشاره به اینکه از مجموع 41 جعبه نوغان تعداد پنج جعبه در روستای لیشتر، 30 جعبه در روستای دیل و 6 جعبه در روستای سرآبننیز توزیع شد، افزود:  لارو کرم ابریشم مورد نیاز بهره برداران این شهرستان از سوی کارشناسان شهرنطنز تامین شده است.

پورالحسینی با اشاره به فصلی بودن فعالیت پرورش کرم ابریشم، افزود: پرورش کرم ابریشم از یک و ماه و نیم قبل از بهار تا سه ماه بعد از عید نوروز انجام می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی گچساران با بیان اینکه  برای پرورش پیله ابریشم  نیاز به دمای25الی 30 درجه سانتیگراد  دارد، گفت: میزان تولید پیله‌ترکرم ابریشم در هر جعبه 10 کیلوگرم است.

مدیرجهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه 410 کیلوگرم پیله تر در گچساران تولید خواهد شد، گفت: میزان درآمدزایی  تولید پیله تر کرم ابریشم بیش از 287 میلیون ریال است.

 پورالحسینی  با اشاره به اینکه  تخم نوغان در مدت زمان 21 روز پرورش داده شده است، تصریح کرد: هر کیلوگرم محصول پیله‌‌ترکرم ابریشم به قیمت 700 هزار ریال به فروش خواهد رسید.

به گزارش فارس، تخم نوغان  داخل پارچه سفید و تمیزی نگهداری می‌شود تا لارو ها از تخم بیرون بیایند، ابتدا لاروها به رنگ سیاه و خیلی شبیه مورچه هستند که پس از چند روز لاروها کمی بزرگ شده و می توانند از برگهای نرم خرد شده درخت بید تغذیه کنند.

دو هفته ای طول می‌کشد تا لاروها شکل کرم را به خود بگیرند و پس از سه هفته کرم ابریشم تبدیل به پروانه ابریشم می شود.

قبل از اینکه پروانه ها از پیله بیرون بیایند بهره برداران پیله ها را پاک و آماده تحویل می‌کنند.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران توليد پيله كرم ابريشم جهادكشاورزي پیله تر کرم ابریشم پرورش کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد،سیدعلی احمدزاده، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اسفند_ در بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از بیمارستان شهدای نفت گچساران، اظهار کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت گچساران در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود.

غلامرضا کمالی،مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران نیز در جریان این بازدید گفت: عملیات ساخت این بیمارستان در سال ۱۳۸۷ در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی از جمله کلینیک‌های تخصصی، بخش‌های بستری، اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی احداث این طرح در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع به زمین خورد، افزود: مدت زمان اجرای این طرح سه سال پیش‌بینی شد، اما با گذر زمان و به‌دلیل بعضی مشکلات به اتمام نرسید و بیمارستان فعلی نفت در شأن کارکنان این شرکت و مردم گچساران نیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت سرویس‌گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و به جهت رفع مشکل مراجعه‌کنندگان اقدامات خوبی انجام شده است، امید می رود هرچه زودتر این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749224

دیگر خبرها

  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد