Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: ۹۰ درصد معلمان استان از برنامه شاد برای تدریس دانش آموزان استفاده کردند که این آمار در کشور چشمگیر بوده و استان ما در این زمینه جزو رده‌های موفق است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

شهاب احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری دستورهایی را برای مقابله با این ویروس دادند و نهادهای مختلف به ویژه نیروهای مسلح را برای ورود به عرصه فراخواندند که به تبع آن نیز اقدامات لازم انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روز نیمه شعبان نیز رهبر معظم انقلاب برپایی رزمایشی با هدف کمک مومنانه و مواسات را مطرح کردند و ملت بزرگ ایران اسلامی و در کنار آن‌ها جامعه فرهنگی کشورمان برای لبیک به منویات رهبری وارد عرصه شدند.

احمدی با بیان اینکه در سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی با مشارکت 20 کانون سراسر استان در مناطق 17 گانه، گروه‌های جهادی شکل داده شد عنوان کرد: 32 گروه جهادی با مشارکت 500 جهادگر برای گندزدایی مدارس، ادارات مناطق آموزش و پرورش همچنین کانون‌های بسیج فرهنگیان اقدام کردند.

وی به سم‌زدایی از 600 مدرسه در سراسر استان توسط گروه‌‌ه‌های جهادی و تیم‌های ارزیاب، اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی به اقدامات این مجموعه در زمینه تولید و توزیع ماسک اشاره و بیان داشت: 30 هزار ماسک تاکنون توسط گروه‌های جهادی با همراهی خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد تهیه و توزیع شد و توسط چهار هنرستان در میاندوآب، خوی، نواحی یک و دو ارومیه ماسک تولید شده است.

احمدی 600 میلیون ریال کمک نقدی بسیج فرهنگیان در قالب رزمایش کمک‌ مومنانه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این مبالغ به صورت مستقیم با همت کانون‌های بسیج فرهنگیان در شهرستان‌ها جمع‌آوری شده و به شماره حساب بسیج سازندگی استان واریز شده است.

چهارمحال و بختیاری| اینترنت «شبکه شاد» رایگان می‌شود‌آذری جهرمی: اینترنت شبکه "شاد" از فردا رایگان استتاکید مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد بر توجه به زبان فارسی در محصولات چاپی

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار لیتر محلول ضدعفونی تاکنون توسط کانون‌های بسیج فرهنگیان تهیه و توزیع شده است خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون بیش از یک هزار بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است، این بسته‌ها اقلامی نظیر برنج، روغن، قند شکر، خرما و ماکارونی را شامل می‌شود.

وی فعال‌سازی هیئت‌‌های اندیشه‌ورزی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همچنین برای اجرای رزمایش کمک مومنانه با سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان همکاری می‌شود.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه با ادارات مختلف از جمله سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش برای اجرای هر چه بهتر رزمایش کمک مومنانه همکاری تنگاتنگی وجود دارد، گفت: در صورتی که مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور تداوم داشته باشد کماکان برای انجام کمک‌های نقدی و توزیع بسته‌های معیشتی اقدام خواهد شد.

مسئول بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد معلمان استان از برنامه شاد برای تدریس دانش آموزان استفاده کردند که این آمار در کشور چشمگیر بوده و استان ما در این زمینه جزو رده‌های موفق است.

احمدی خاطرنشان کرد: در نقاط مختلفی از استان از جمله چالدران که اینترنت در دسترس نبود معلم بسیجی به صورت حضوری کلاس را دایر می‌کرد، در حالی که دانش آموزان فقط 6 نفر بودند ولی این فرد به رسالت خود که تعلیم و تربیت می‌باشد، عمل کرده است.

مسئول بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی خاص، کوهستانی بودن و عدم وجود زیرساخت‌های مخابراتی کافی موجب می‌شد که دسترسی به اینترنت با مشکلاتی همراه شود به همین دلیل معلمین بسیجی به صورت حضوری کلاس را دایر می‌کردند.

انتهای پیام‌/7548/

R7548/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است

خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ روز معلم که می‌شود همه ما به یاد معلمانمان می‌افتیم؛ خانواده‌ها از معلمان فرزندانشان تقدیر می‌کنند؛ مدیران مدارس برای معلمان خود هدایایی در نظر می‌گیرند و آموزش و پرورش در هر استان و شهر هم سعی دارد هر ساله به مناسبت روز معلم از معلمان نمونه خود تقدیر کند.

در این میان اما معلمانی هستند که بدون چشم داشتی، بدون آنکه از تدریس و زحماتشان کسی تقدیری داشته باشد؛ همچنان معلمی را با شوق و علاقه ادامه می‌دهند.

به بهانه روز زیبای معلم تلاش می‌کنیم در چند مصاحبه با تعدادی از این معلمان گفت‌وگو داشته باشیم.

بخشی از این معلمان معلمان حق‌التدریسی هستند؛ اگر چه وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از نیروهای رسمی تحت عنوان اضافه کار یا خدمت مجدد نیروهای بازنشسته تاکید دارد؛ با این حال وضعیت کمبود معلم در برخی شهرها طوری است که معلمان حق‌التدریسی همچنان بخشی از بار آموزش را به عهده دارند.

وضعیت معلمان غیررسمی در مدارس غیردولتی مدتی است که با سایت مشارکت‌ها، کمی بهبود پیدا کرده است اما وضعیت معلمان حق‌التدریسی کاملاً بسته به شرایط، میزان ساعات کاری و انصاف مدیر یا هیئت امنای مدرسه است.

عشق به معلمی ما را به مدرسه می‌کشاند

یکی از این معلمان حق‌التدریسی، زینب ویسی پور است که در مدارس راهنمایی استان لرستان شهرستان کوهدشت فعالیت می‌کند. ویسی پور البته می‌گوید معلمی را برای عشق به تدریس و ثواب آموزگاری دوست دارد. او می‌گوید اگر عشق به معلمی نباشد؛ معلمان حق‌التدریسی اصلاً قادر به کار نیستند.

ویسی پور می‌گوید: نزدیک ۱۳ سال است که به عنوان معلم حق التدریس در مدارس شهرستان کوهدشت تدریس می‌کنم. اولین بار تدریس را به عنوان یک معلم قرآن در مسجد شروع کردم؛ پس از آن در مدرسه به صورت حق التدریس درس‌های دینی قرآن و عربی را تدریس کردم.

با اینکه سال‌ها از تدریس من می‌گذرد اما با برخی از دانش‌آموزانم در سال‌های اول تدریس هنوز در ارتباط هستم.

معلمی را هیچگاه به عنوان یک شغل نگاه نکردم

ویسی پور معتقد است معلمی حق التدریسی را نمی‌توان شغل ثابتی در نظر گرفت؛ و می‌گوید: برای ما که حق التدریس هستیم اگر علاقه‌ای نباشد اصلاً نمی‌توانیم معلم باشیم. ما واقعاً دلی تدریس می‌کنیم و چون من هم قرآن و دینی تدریس می‌کنم برایم دو برابر ارزشمند است.

بهترین و بدترین خاطره معلمی

بهترین خاطره من از تدریس در آموزش و پرورش ۳ سال پیش رقم خورد. یکی از شاگردانم که مدتی از وی خبر نداشتم با من تماس گرفت و گفت موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. این بهترین خبری بود که در تمام مدت فعالیتم به عنوان معلم شنیدم. از پیامی که او به من داد آنقدر ذوق زده شدم که همان لحظه با وی تماس گرفت اول به مادرش تبریک گفتم و بعد با خودش صحبت کردم. به خاطر دارم که خانواده‌اش بسیار حامی وی بودند و او را تشویق به حفظ قرآن کردند.

بدترین خاطره من هم سال ۹۷ بود؛ یکی از دانش آموزانم به واسطه ارتباطی که با یک دوست نامحرم داشت با خانواده درگیری و مشاجره پیدا کرد؛ ناچار شدیم به این موضوع ورود کنیم و طوری عمل کنیم که نه دختر آسیبی ببیند و مشکلی هم برای سلامتی اعضای خانواده وی پیش بیاید و دختر هم تز خانه فرار نکند.

این دعواها و مشاجرات آنقدر شدید بود که جزئی از تلخ‌ترین خاطره معلمی من شد شکر خدا خطر جدی متوجه سلامتی دختر نشد اما آسیب‌هایی به دختر وارد آمد.

حقوقم بیشتر خرج رفت و آمد می‌شود اما برایم مهم نیست

نیروهای حق التدریس به لحاظ حقوق و مزایا واقعاً در مضیقه هستند و همانطور که گفتند اگر عشق به معلمی نباشد اصلاً حقوق چندانی نمی‌گیرند؛ برای شخص من هم مسائل مادی واقعاً از ابتدای فعالیتم مهم نبود و همین که به دانش آموزانم قرآن و معارف دینی یاد می‌دهم برایم ارزشمند است. نزدیک به ۱۳ سال است که این‌طور عمل می‌کنم و گاهی حقوقم تنها خرج رفت و آمد و خورد و خوراکم در محل کار می‌شود.

بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم، مایه آرامش من است

تنها آرامش کار من همین درس دینی و عربی و قرآن و بازخورد مثبتی است که از دانش آموزانم می‌گیرم. دانش آموزانم آن‌چنان در کلاس با من ارتباط می‌گیرند که مسائل و مشکلات خانوادگی خود را هم با من مطرح می‌کنند.

همین چند روز قبل یکی از دانش آموزانم از من راهنمایی می‌خواست که به خواستگاری که با فلان شرایط داشته است چه جوابی بدهد. اینکه دانش آموزانم در این حد با من راحت هستند و به من اعتماد دارند برایم ارزشمند است امیدوارم که لایق این اعتماد و لطف دانش آموزانم باشم.

کد خبر 6094953 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟