Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@06:34:04 GMT

دو سوم هواپیماهای جهان زمین‌گیر شده‌اند!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۱۷۴۷

دو سوم هواپیماهای جهان زمین‌گیر شده‌اند!

آمارها حاکی از آن است که بالغ بر دو سوم هواپیماهای مسافربری فعال در ناوگان هوایی ایرلاین های مختلف زمین‌گیر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Cirium بالغ بر دو سوم هواپیما‌های مسافربری فعال در ناوگان هوایی‌های مختلف در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا زمین‌گیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به نظر می‌رسد که با کاهش تدریجی محدودیت‌های تردد از سوی دولت کشور‌های مختلف، صنعت هوایی بار دیگر احیا شده و تعداد بیشتری پرواز به مقاصد مختلف در حال انجام است.

طبق تحلیل و بررسی‌های کارشناسان و تحلیلگران این موسسه به نقل از وب سایت simpleflying، تعداد هواپیما‌های فعال و عملیاتی در هفته ۲۷ آوریل لغایت ۴ مه ۲۰۲۰، ۶ درصد افزایش یافته است.

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بسیاری از دولت‌های مختلف در سراسر جهان به بستن مرز‌های هوایی و اعلام قرنطینه و اعمال محدودیت‌های جدی و سخت گیرانه برای تردد شهروندان روی آوردند تا بتوانند بدین ترتیب به قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری کشنده بپردازند.

با تشدید بحران پاندمی کرونا در کشور‌های مختلف جهان، بسیاری از ایرلاین‌ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پرواز‌های خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پرواز‌ها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان‌های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آن‌ها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیما‌ها نیز هم اکنون در فرودگاه‌های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آن‌ها آسیب‌های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده‌تر خواهد بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) و سازمان حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نیز پیشتر با انتشار گزارش‌های مفصل، در خصوص ضرر و زیان‌های مالی گسترده شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی جهان زمین گیر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: علی‌رغم سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا، قیام دانشجویان دانشگاه‌های این کشور در دفاع از فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و روزبه‌روز دانشگاه‌های بیشتر از مناطق مختلف جهان به این جنبش می‌پیوندند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز همچنان به بمباران مناطق مختلف غزه ادامه می‌دهد.

دانشجویان ژاپن هم به قیام دانشجویی ضد صهیونیست‌ها پیوستند

در ادامه حمایت دانشجویان داشگاه‌های مختلف جهان از دانشجویان آمریکایی، در ژاپن نیز دانشجویان دانشگاه «واسیدا» با برگزاری تجمع و تظاهرات گسترده‌ای ضمن حمایت از دانشجویان متحصن در آمریکا خواستار توقف فوری جنگ و نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه شدند.

حمله هوایی و توپخانه‌ای به مرکز و جنوب غزه/ ۷ نفر کشته و زخمی شدند

خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه ای در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه و گلوله باران شرق فوخاری در جنوب غزه، دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

در میان مجروحان کودکان نیز گزارش شده است.

کد خبر 6094801

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد